KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

gastric bypass (proximal, distal)

Polish translation: zespolenie omijające żołądek z pętląa Roux-Y na bliższym/dalszym odc. j. czczego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gastric bypass (proximal, distal)
Polish translation:zespolenie omijające żołądek z pętląa Roux-Y na bliższym/dalszym odc. j. czczego
Entered by: Justyna Cuper

17:29 Nov 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Bariatric surgery
English term or phrase: gastric bypass (proximal, distal)
Witam,
Tekst wyszczególnia różne techniki chirurgiczne w leczeniu otyłości. W punkcie operacje restrykcyjne pojawia się wyłączenie żołądkowe czyli gastric bypass.

Problem polega na tym, że rozróżniono proximal gastric bypass i distal gastric bypass. Angielskie definicje znalazłam tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Gastric_bypass, ale nie mogę niestety znaleźć odpowiednika polskiego dla "distal i proximal"

Dziękuję za pomoc:)
Justyna Cuper
Poland
zespolenie omijające żołądek z pętląa Roux-Y na bliższym/dalszym odc. j. czczego
Explanation:
obie metody to technicznie zespolenie omijające żołądek albo gastrojejunostomia sposobem Roux-Y (z pętlą jelitową Roux-Y).
W całości: "zespolenie omijające żołądek z pętlą Roux-Y na bliższym/dalszym odcinku jel. czczego".
Internecie piszą o przęsłowaniu czy pomostowaniu żołądka, ale w praktyce się nie spotkałem z takimi określeniami.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2zespolenie omijające żołądek z pętląa Roux-Y na bliższym/dalszym odc. j. czczegoxxxOTMed
4pomostowanie żołądkowe (proksymalne, dystalne)xxxbookeater


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pomostowanie żołądkowe (proksymalne, dystalne)


Explanation:
Proskymalnie i dystalnie są terminami bardzo zbliżonymi do angielskich odpowiedników.
Co do pomostowania to większość lekarzy użwya na przemiennie tego terminu oraz poprostu "bypass"


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Gastric_bypass_surgery
xxxbookeater
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MAGDALENA GLADKOWSKA
23 mins

disagree  xxxOTMed: w kardiologii - zgoda, w chirurgii mówi się o zespoleniach.
5 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
zespolenie omijające żołądek z pętląa Roux-Y na bliższym/dalszym odc. j. czczego


Explanation:
obie metody to technicznie zespolenie omijające żołądek albo gastrojejunostomia sposobem Roux-Y (z pętlą jelitową Roux-Y).
W całości: "zespolenie omijające żołądek z pętlą Roux-Y na bliższym/dalszym odcinku jel. czczego".
Internecie piszą o przęsłowaniu czy pomostowaniu żołądka, ale w praktyce się nie spotkałem z takimi określeniami.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
30 mins

agree  Magdalena Wysztygiel
1 day6 hrs