KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

absolute and placebo-subtracted weight loss

Polish translation: zmniejszenie masy ciała wyrażone w wartościach bezwzględnych oraz jako różnica między grupą...


15:53 Nov 23, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: absolute and placebo-subtracted weight loss
'Of the three drugs licensed and recommended for use within the EU, few data exist to allow an evidence-based choice for the individual patient. All three drugs produce moderate and broadly similar absolute and placebo-subtracted weight losses'.

Czy chodzi o spadki wagi w grupie przyjmującej rzeczywisty lek i w grupie przyjmującej placebo?
Justyna Cuper
Poland
Polish translation:zmniejszenie masy ciała wyrażone w wartościach bezwzględnych oraz jako różnica między grupą...
Explanation:
...stosującą lek i placebo,
Po prostu "uwzględnianie efektu placebo" jest dla mnie niejasne w tym kontekście.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2bezwzględny spadek masy ciała oraz spadek masy ciała po uwzględnieniu efektu placebo
Pawel Baka
5 +1zmniejszenie masy ciała wyrażone w wartościach bezwzględnych oraz jako różnica między grupą...
Piotr Sawiec


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bezwzględny spadek masy ciała oraz spadek masy ciała po uwzględnieniu efektu placebo


Explanation:
Spadek masy ciała podczas kuracji farmakologicznej zawsze po części jest efektem działania stosowanego leku, a po części skutkiem efektu placebo.

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1177
Notes to answerer
Asker: Wybór nie był najłatwiejszy - ale bardzo dziękuję!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxIslandczyk
2 hrs

agree  Polangmar
10 hrs

neutral  redoktor: po zastanowieniu zmieniam na neutral; p. wpis w dyskusji
18 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
zmniejszenie masy ciała wyrażone w wartościach bezwzględnych oraz jako różnica między grupą...


Explanation:
...stosującą lek i placebo,
Po prostu "uwzględnianie efektu placebo" jest dla mnie niejasne w tym kontekście.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  redoktor: albo można spróbowac krócej: zmniejszenie masy ciała bezwzględne i w porównaniu z grupą placebo
19 hrs