KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

oil folliculitis

Polish translation: trądzik olejowy


12:01 Feb 5, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: oil folliculitis
Schorzenie znajdujące się w wykazie chorób skóry wymagających zgłoszenia w dziale BHP w pewnym zakładzie.
Ewa Zmudzinska
Polish translation:trądzik olejowy
Explanation:

zapalenie mieszków włosowych to jeden z jego objawów

http://www.ptol.org.pl/20chorzawchembiolfizptol1.htm

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2009-02-05 12:39:10 GMT)
--------------------------------------------------

nr 18 na liście chorób zawodowych :

http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/wykaz_chorob_zawodowy...
Selected response from:

Allda
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3trądzik olejowyAllda
4zapalenie mieszków włosowych spowodowane kontaktem z oleistymi substancjami przemysłowymi
Dawid Mazela, MA, MCIL
3zapalenie mieszków włosowych
Ola Kubiak


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zapalenie mieszków włosowych spowodowane kontaktem z oleistymi substancjami przemysłowymi


Explanation:
opisowo - nie udało mi się znaleźć odpowiednika w j. polskim

ewentualnie: "... z olejami i smarami przemysłowymi"


    Reference: http://www.cdc.gov/niosh/topics/skin/occderm-slides/ocderm5....
Dawid Mazela, MA, MCIL
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 86

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zapalenie mieszków włosowych


Explanation:
może tak?

Ola Kubiak
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
trądzik olejowy


Explanation:

zapalenie mieszków włosowych to jeden z jego objawów

http://www.ptol.org.pl/20chorzawchembiolfizptol1.htm

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2009-02-05 12:39:10 GMT)
--------------------------------------------------

nr 18 na liście chorób zawodowych :

http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/wykaz_chorob_zawodowy...

Allda
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxOTMed
29 mins

agree  Michal Berski
7 hrs

agree  Polangmar
1 day14 hrs