KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

surgical review

Polish translation: konsultacja chirurgiczna


05:05 Feb 15, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / chirurgia
English term or phrase: surgical review
Patients with perianal Crohn's disease require an MRI and surgical review to ensure that any sepsis can be drained and that medical therapy is effective.
Mam wrażenie, że "rewizja chirurgiczna" to tłumaczenie zbyt toporne, ale nic lepszego nie przychodzi mi do głowy. Any ideas?
Joanna Sobolewska-Kurpiel
Poland
Polish translation:konsultacja chirurgiczna
Explanation:
cytat z podobnym zdaniem :

Decyzja o wyborze metody operacyjnej podejmowana jest na podstawie konsultacji chirurgicznej i badania USG żył metodą Doppler podwójnego obrazowania zwykle przeprowadzanych przez chirurga, który będzie przeprowadzał operację.

ostatnie zdanie w poniższym linku :

http://www.medi-clinique.pl/index.php?m=2&pm=25&lg=1






--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2009-02-16 00:27:27 GMT)
--------------------------------------------------

po namyśle zmieniam zdanie i unieważniam podany wyżej link i cytat.

Rzeczywiście chodzi tu o konsultację chirurgiczną, ale POZABIEGOWĄ, dokonywaną prawdopodobnie przez taką komisję jak w tym linku:

http://209.85.129.132/search?q=cache:BiC08EJE_74J:www.utoled...

nie wiem jak to dokładnie się w Polsce nazywa: opinia lekarskiej komisji rewizyjnej? Zastanowię się i coś ewentualnie doślę, odp. Mirki wydaje mi się najbliższa prawdy na chwilę obecną.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2009-02-16 11:03:02 GMT)
--------------------------------------------------

Po rozmowie z osobą dobrze poinformowaną :-) wiem już, że surgical review moze dotyczyć zarówno:
1) retroactive discussion, o zabiegu / operacji przez jakąś komisję, konsultanta w celu sprawdzenia czy wszystko było prawidłowo wykonane itp.
2) prospective discussion, w celu omówienia zabiegu jako opcji ( tak jak w moim pierwszym linku )

Do Askera:
czy są jakieś wskazówki w tekście czego dotyczy podany fragment : sytuacji przed czy po operacji?
Selected response from:

Allda
Grading comment
Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1konsultacja chirurgicznaAllda
4przegląd związany z chirurgicznym leczeniem
Miriam300
4tu: badanie chirurgiczne
Magdalena Wysztygiel


Discussion entries: 3





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tu: badanie chirurgiczne


Explanation:
j.w.

Magdalena Wysztygiel
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1078
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: hm, a jak rozumiesz badanie chirurgiczne?//Ale to by sugerowało badanie krwawe, czyli przez operację
10 hrs
  -> a jak rozumieć laryngologiczne, ginekologiczne lub neurologiczne? :)/ Niekoniecznie - badanie chirurgiczne może być bezkrwawe. IMO można mówić o ocenie chirurgicznej, czyli badaniu prowadzonym przez chirurga...

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przegląd związany z chirurgicznym leczeniem


Explanation:
przeglądania danych i ich zmiany. ... doświadczeń związanych z chirurgicznym leczeniem.

Miriam300
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję!


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
konsultacja chirurgiczna


Explanation:
cytat z podobnym zdaniem :

Decyzja o wyborze metody operacyjnej podejmowana jest na podstawie konsultacji chirurgicznej i badania USG żył metodą Doppler podwójnego obrazowania zwykle przeprowadzanych przez chirurga, który będzie przeprowadzał operację.

ostatnie zdanie w poniższym linku :

http://www.medi-clinique.pl/index.php?m=2&pm=25&lg=1






--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2009-02-16 00:27:27 GMT)
--------------------------------------------------

po namyśle zmieniam zdanie i unieważniam podany wyżej link i cytat.

Rzeczywiście chodzi tu o konsultację chirurgiczną, ale POZABIEGOWĄ, dokonywaną prawdopodobnie przez taką komisję jak w tym linku:

http://209.85.129.132/search?q=cache:BiC08EJE_74J:www.utoled...

nie wiem jak to dokładnie się w Polsce nazywa: opinia lekarskiej komisji rewizyjnej? Zastanowię się i coś ewentualnie doślę, odp. Mirki wydaje mi się najbliższa prawdy na chwilę obecną.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2009-02-16 11:03:02 GMT)
--------------------------------------------------

Po rozmowie z osobą dobrze poinformowaną :-) wiem już, że surgical review moze dotyczyć zarówno:
1) retroactive discussion, o zabiegu / operacji przez jakąś komisję, konsultanta w celu sprawdzenia czy wszystko było prawidłowo wykonane itp.
2) prospective discussion, w celu omówienia zabiegu jako opcji ( tak jak w moim pierwszym linku )

Do Askera:
czy są jakieś wskazówki w tekście czego dotyczy podany fragment : sytuacji przed czy po operacji?


Allda
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 185
Grading comment
Bardzo dziękuję!
Notes to answerer
Asker: Nie, z tekstu to nie wynikało


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
2 hrs