KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

associate GP dean

Polish translation: wicedyrektor ds. kształcenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:associate GP dean
Polish translation:wicedyrektor ds. kształcenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej
Entered by: Joanna Sobolewska-Kurpiel

05:42 Feb 15, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / tytuły zawodowe i fpełnione unkcje
English term or phrase: associate GP dean
W notce o autorze artykułu: associate GP dean for North Wales
Joanna Sobolewska-Kurpiel
Poland
wicedyrektor ds. kształcenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej
Explanation:
Zostawilbym oryginalną nazwę stanowiska a w/w tłumaczenie podał w nawiasie.
Odradzałbym tłumaczenie dean=dziekan, bo w tekście chodzi o kształcenie podyplomowe/specjalizacyjne, a w Polsce dziekan dość mocno kojarzy się z zarządzaniem wydziałem uczelni.
Poza tym w UK funkcja dotyczy określonego obszaru geograficznego, podobnie jak u nas CMKP

Tutaj podają strukturę jednego z lokalnych deanery
http://www.peninsuladeanery.nhs.uk/index.php?option=com_cont...

a tu jest polski odpowiednik

http://www.cmkp.edu.pl/kierownictwo.htm
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1wicedyrektor ds. kształcenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnejxxxOTMed
3prodziekan
SignoraAnna


Discussion entries: 7





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
associate gp dean
prodziekan


Explanation:
Associate dean to prodziekan,
natomiast GP - general practitioner

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-02-15 10:36:09 GMT)
--------------------------------------------------

The Dean, Professor Abdol Tavabie and his deputy, Dr Ian Mclean lead a team of Associate Deans, who are a group of working GPs with an interest and qualifications in education in primary care and its management. The Life Long Learning Adviser who is also part of the team works closely with the patch Associate GP Deans, and GP Tutors in PCTs. -Daje to nieco światła.

SignoraAnna
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Bardzo dziękuję!


9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
associate gp dean
wicedyrektor ds. kształcenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej


Explanation:
Zostawilbym oryginalną nazwę stanowiska a w/w tłumaczenie podał w nawiasie.
Odradzałbym tłumaczenie dean=dziekan, bo w tekście chodzi o kształcenie podyplomowe/specjalizacyjne, a w Polsce dziekan dość mocno kojarzy się z zarządzaniem wydziałem uczelni.
Poza tym w UK funkcja dotyczy określonego obszaru geograficznego, podobnie jak u nas CMKP

Tutaj podają strukturę jednego z lokalnych deanery
http://www.peninsuladeanery.nhs.uk/index.php?option=com_cont...

a tu jest polski odpowiednik

http://www.cmkp.edu.pl/kierownictwo.htm

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
1 hr