KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

differentiation dependent escalation

Polish translation: przyspieszenie wzrostu (wirusa) w zależności od fazy różnicowania komórek (gospodarza)


18:33 Feb 17, 2009
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / IVD
English term or phrase: differentiation dependent escalation
One key event in the viral life cycle is the differentiation dependent escalation in viral replication.
Marta Cembala
United Kingdom
Polish translation:przyspieszenie wzrostu (wirusa) w zależności od fazy różnicowania komórek (gospodarza)
Explanation:
Względnie akceleracja wzrostu w zależności od stopnia zróżnicowania komórek gospodarza.

Chodzi o to, że pewne rodzaje wirusów przechodzą do następnego cyklu wzrostu/'dojrzewają' wraz z różnicowaniem się komórek. Tak się dzieje np. w przypadku HPV.
Tutaj fragment tego tekstu http://pl.globtra.com/project7179.html
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5przyspieszenie wzrostu (wirusa) w zależności od fazy różnicowania komórek (gospodarza)xxxOTMed
3zależne zróżnicowanie eskalacji/wzrostu, lub narastania
Miriam300


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zależne zróżnicowanie eskalacji/wzrostu, lub narastania


Explanation:
tu-
zależne zróżnicowanie eskalacji /wzrostu, lub narastania
chyba tak.

Miriam300
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 142

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Ale od czego zależne?
1 day18 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
przyspieszenie wzrostu (wirusa) w zależności od fazy różnicowania komórek (gospodarza)


Explanation:
Względnie akceleracja wzrostu w zależności od stopnia zróżnicowania komórek gospodarza.

Chodzi o to, że pewne rodzaje wirusów przechodzą do następnego cyklu wzrostu/'dojrzewają' wraz z różnicowaniem się komórek. Tak się dzieje np. w przypadku HPV.
Tutaj fragment tego tekstu http://pl.globtra.com/project7179.html


xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Notes to answerer
Asker: Dziękuje