KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

capillaries

Polish translation: naczynia włosowate / włośniczki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capillaries
Polish translation:naczynia włosowate / włośniczki
Entered by: vladex

13:42 Jan 26, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: capillaries
MEDICINE
AGA
naczynia wlosowate
Explanation:
in unicode UTF-8 "włosowate" (slashed l)

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-01-26 13:52:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://encyklopedia.pwn.pl/81139_1.html :

\"WŁOSOWATE NACZYNIA, kapilary, włośniczki, najmniejsze, najwęższe naczynia krwionośne (średnica ok. 7–15 µm), tworzące w tkankach gęste sieci łączące najmniejsze tętnice i żyły; ciśnienie krwi w włosowatych naczyniach jest niskie (10–25 mm Hg — 1,3–3,3 kPa), przepływ powolny (ok. 0,5 mm/s); przez b. cienką ściankę włosowatych naczyń (utworzoną ze śródbłonka i błony podstawowej), odznaczającą się wysoką przepuszczalnością, między krwią i komórkami zachodzi wymiana gazów oddechowych, substancji odżywczych i różnorodnych produktów przemiany materii.\"
Selected response from:

vladex
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2naczynia wlosowate
vladex
4naczynia wlosniczkowe
MonikaSojka


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naczynia wlosniczkowe


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-26 13:49:09 (GMT)
--------------------------------------------------

np tu: www.otm.neostrada.pl/sloNO.htm

MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
naczynia wlosowate


Explanation:
in unicode UTF-8 "włosowate" (slashed l)

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-01-26 13:52:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://encyklopedia.pwn.pl/81139_1.html :

\"WŁOSOWATE NACZYNIA, kapilary, włośniczki, najmniejsze, najwęższe naczynia krwionośne (średnica ok. 7–15 µm), tworzące w tkankach gęste sieci łączące najmniejsze tętnice i żyły; ciśnienie krwi w włosowatych naczyniach jest niskie (10–25 mm Hg — 1,3–3,3 kPa), przepływ powolny (ok. 0,5 mm/s); przez b. cienką ściankę włosowatych naczyń (utworzoną ze śródbłonka i błony podstawowej), odznaczającą się wysoką przepuszczalnością, między krwią i komórkami zachodzi wymiana gazów oddechowych, substancji odżywczych i różnorodnych produktów przemiany materii.\"

vladex
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Bittner
24 days
  -> dzięki

agree  SATRO: AA proszę Cię bardzo ;-)
52 days
  -> dzięki