KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

anarchical tendency

Polish translation: tendencja do nieuporządkowania

05:06 Feb 18, 2018
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: anarchical tendency
It is clear that the growth of a tumor within the dormant tissues of an old animal does not express an anarchical tendency of a group of cells, but is caused partly by factors analogous to those of normal tissue regeneration.

Bardzo dziękuję.
Epcia33
Polish translation:tendencja do nieuporządkowania
Explanation:
"Anarchiczny" to nie tyle "niekontrolowany", co "nieuporządkowany."
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1tendencja do anarchicznego wzrostu / rozwoju
Robert Foltyn
3tendencja do nieuporządkowania
Marcin Pustkowski


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tendencja do anarchicznego wzrostu / rozwoju


Explanation:
anarchiczny - ten zwrot jest stosowany

inaczej:
tendencja do niekontrolowanego wzrostu / rozwoju

lub dokładniej:
tendencja do wymykającego się spod kontroli wzrostu / rozwoju

Nowotwór jest rozrostem prawidłowych, ale nieodwracalnie zmienionych komórek własnych, który nie poddaje się mechanizmom kontroli gospodarza, przez co uzyskuje wzrost autonomiczny, anarchiczny, bezcelowy i często niekorzystny, a wręcz śmiertelny dla osobnika, w obrębie którego się rozwija.
http://www.vetpol.org.pl/dmdocuments/ZW_2012-10_02.pdf




Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 313

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 hrs

2 days 7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tendencja do nieuporządkowania


Explanation:
"Anarchiczny" to nie tyle "niekontrolowany", co "nieuporządkowany."


    Reference: http://przemyslawpufal.pl/nie-z-papierosem/
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/anarchiczny.html
Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 824