ventral vagal complex

Polish translation: kompleks (wyodrębnionej czynnościowo) gałęzi brzusznej nerwu błędnego

English term or phrase:ventral vagal complex
Polish translation:kompleks (wyodrębnionej czynnościowo) gałęzi brzusznej nerwu błędnego
Entered by: Marcin Pustkowski

16:11 Apr 29, 2018
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: ventral vagal complex
The vagus system controls different evolutionary stress responses in reptiles and mammals and the polyvagal theory says that the first response to stress is a...the ventral vagal complex and it handles extremely stressful situations and it activates the mechanisms for fight-or-flight.

https://youtu.be/4lf8fdiU1Qk?t=7177

Uprzejmie dziękuję za pomoc.
Turn social sharing on.
Like 11
Epcia33
kompleks (wyodrębnionej czynnościowo) gałęzi brzusznej nerwu błędnego
Explanation:
Jeśli dobrze rozumiem teorię poliwagalną to te gałęzie wyodrębniono na podstawie czynności i nie znajdzie się ich w mianownictwie anatomicznym. Jako kompleks rozumiem struktury (anatomiczne) i ośrodki (funkcjonalne), które wiążą się z tak wyodrębnioną gałęzią.
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kompleks (wyodrębnionej czynnościowo) gałęzi brzusznej nerwu błędnego
Marcin Pustkowski
2część brzuszna nerwu błędnego
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
część brzuszna nerwu błędnego


Explanation:
Porges doszedł do wniosku, że układ przywspółczulny jest w części grzbietowej i brzusznej nerwu błędnego podzielony na dwie części spełniające dwie różne funkcje. Dzięki jego odkryciu można wytłumaczyć społeczne zachowania człowieka. Teoria poliwagalna odgrywa ważną rolę w procesie
http://studylibpl.com/doc/1095732/teoria-poliwagalna---hanna...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1258

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kompleks (wyodrębnionej czynnościowo) gałęzi brzusznej nerwu błędnego


Explanation:
Jeśli dobrze rozumiem teorię poliwagalną to te gałęzie wyodrębniono na podstawie czynności i nie znajdzie się ich w mianownictwie anatomicznym. Jako kompleks rozumiem struktury (anatomiczne) i ośrodki (funkcjonalne), które wiążą się z tak wyodrębnioną gałęzią.

Example sentence(s):
  • Teoria opisuje dwie <b>funkcjonalnie różne gałęzie nerwu błędnego</b>. Te gałęzie nerwu błędnego u ssaków działają ewolucyjnie inną reakcję na stres: prymitywne zachowanie oddziału opiera się na unieruchomieniu (np
  • The Polyvagal theory (gr. 'polus', “‘many’” + 'vagal', "'vagus nerve'") specifies two functionally distinct branches of the vagus, or tenth cranial nerve. It serves to identify the relationship between visceral experiences and the vagus nerve's pa

    Reference: http://www.psychika.eu/teoria-polyvagal/
    https://en.wikipedia.org/wiki/Polyvagal_theory
Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 880