physiologic flow void

Polish translation: ubytek przepływowy

English term or phrase:physiologic flow void
Polish translation:ubytek przepływowy
Entered by: Lucyna Długołęcka

07:08 May 10, 2018
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / diagnostyka obrazowa
English term or phrase: physiologic flow void
"Physiologic flow void is present within the cervical of Willis"
Pacjent ma guza mózgu. Oryginał tekstu amerykański.
Turn social sharing on.
Like 11
Lucyna Długołęcka
Poland
ubytek przepływowy (odpowiadający prawidłowemu przepływowi krwi)
Explanation:
Inna wersja tłumaczenia (w stosunku do tej, którą podał Robert). W źródle podane w to jeszcze w cudzysłowie, ale wydaje mi się, że ten termin można już spokojnie stosować. Chodzi o zmniejszenie intensywności sygnału spowodowane przepływem krwi. Można dopowiedzieć, że odpowiada to przepływowi fizjologicznemu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień   6 godz. (2018-05-11 13:59:50 GMT)
--------------------------------------------------

Fizjologicznemu, czyli prawidłowemu. Jeśli przepływ jest nieprawidłowy, to ten ubytek się zmienia lub zanika w ogóle.
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
Dziękuję wszystkim, decyduję się na tę wersję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ubytek przepływowy (odpowiadający prawidłowemu przepływowi krwi)
Marcin Pustkowski
2 +1fizjologiczny ubytek sygnału
Robert Foltyn


Discussion entries: 4





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
fizjologiczny ubytek sygnału


Explanation:
Znajdziesz np. tu:
http://www.dbc.wroc.pl/Content/1748/z21.pdf

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 hrs

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ubytek przepływowy (odpowiadający prawidłowemu przepływowi krwi)


Explanation:
Inna wersja tłumaczenia (w stosunku do tej, którą podał Robert). W źródle podane w to jeszcze w cudzysłowie, ale wydaje mi się, że ten termin można już spokojnie stosować. Chodzi o zmniejszenie intensywności sygnału spowodowane przepływem krwi. Można dopowiedzieć, że odpowiada to przepływowi fizjologicznemu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień   6 godz. (2018-05-11 13:59:50 GMT)
--------------------------------------------------

Fizjologicznemu, czyli prawidłowemu. Jeśli przepływ jest nieprawidłowy, to ten ubytek się zmienia lub zanika w ogóle.

Example sentence(s):
  • W MR należy podejrzewać zakrzepicę zatok żylnych, jeżeli zanikł „ubytek przepływowy” (flow void). Potwierdzenie uzyskujemy, jeżeli znajdziemy właściwy skrzep. Prawidłowy, ale zwolniony przepływ krwi może czasami powodować występowanie w

    https://radiology.pl/aktualnosci/zakrzepica-zyl-ciemieniowych/
Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 880
Grading comment
Dziękuję wszystkim, decyduję się na tę wersję.