KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

bone stock

Polish translation: łożysko kostne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bone stock
Polish translation:łożysko kostne
Entered by: Barbara Piela

04:52 Mar 3, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / endoproteza stawu kolanowego
English term or phrase: bone stock
Kosc, do ktorej przymocowuje sie proteze.
"Patient’s bone stock is compromised by disease or infection which cannot provide adequate support and/or fixation to the prosthesis."

Szerszy kontekst

EXCLUSION CRITERIA
7. Patient has a neurological deficit which interferes with the patient’s ability to limit weightbearing or places an extreme load on the implant during the healing period.
8. Female patient is or plans to become pregnant during the course of the study.
9. Patient has a known sensitivity to device materials.
10. Patient is a prisoner.
11. Patient’s bone stock is compromised by disease or infection which cannot provide adequate support and/or fixation to the prosthesis.
12. Patient has a TKA on the contralateral side less than six months post-operative.
Barbara Piela
łożysko kostne
Explanation:
Doświadczenia własne w rekonstrukcji poresekcyjnych ubytków łożyska kostnego liofilizowanymi
litymi przeszczepami kostnymi w leczeniu guza olbrzymiokomórkowego
Our experiences in the reconstruction of bone stock deficiency with allogenous lyophilized bone graft after surgical resection of the giant-cell tumour.
http://www.medsport.pl/ortopedia/archiwum19/czasopismo-1.htm
Zdecydowanie tak, bo jest znacznie większy. Często tak się dzieje w wyniku nieprzestrzegania przez pacjenta terminów badań kontrolnych, co doprowadza do dużego zniszczenia łożyska kostnego. Zbudowanie nowego łożyska kostnego wymaga już wielogodzinnej operacji.
http://www.zdrowemiasto.pl/modules.php?name=News&file=articl...


Selected response from:

bartek
Grading comment
Bardzo Wam dziekuje za pomoc!
Kto pierwszy, ten lepszy...
Mam ogromna prosbe o pomoc w sprawie komponentow endoprotezy:
tibial bearing insert
http://www.proz.com/kudoz/652694
tibial tray
http://www.proz.com/kudoz/652693
Moze macie pomysl, gdzie ja bym sie mogla dowiedziec czegos na ten temat. Bez tego nie "rusze".
Z gory dziekuje!
B.




4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5łożysko kostne
Fitzcarraldo
3 +1łożysko kostne
bartek


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
łożysko kostne


Explanation:
Doświadczenia własne w rekonstrukcji poresekcyjnych ubytków łożyska kostnego liofilizowanymi
litymi przeszczepami kostnymi w leczeniu guza olbrzymiokomórkowego
Our experiences in the reconstruction of bone stock deficiency with allogenous lyophilized bone graft after surgical resection of the giant-cell tumour.
http://www.medsport.pl/ortopedia/archiwum19/czasopismo-1.htm
Zdecydowanie tak, bo jest znacznie większy. Często tak się dzieje w wyniku nieprzestrzegania przez pacjenta terminów badań kontrolnych, co doprowadza do dużego zniszczenia łożyska kostnego. Zbudowanie nowego łożyska kostnego wymaga już wielogodzinnej operacji.
http://www.zdrowemiasto.pl/modules.php?name=News&file=articl...




bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 393
Grading comment
Bardzo Wam dziekuje za pomoc!
Kto pierwszy, ten lepszy...
Mam ogromna prosbe o pomoc w sprawie komponentow endoprotezy:
tibial bearing insert
http://www.proz.com/kudoz/652694
tibial tray
http://www.proz.com/kudoz/652693
Moze macie pomysl, gdzie ja bym sie mogla dowiedziec czegos na ten temat. Bez tego nie "rusze".
Z gory dziekuje!
B.




Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fitzcarraldo: cóż, nie zauważyłem...
3 hrs
  -> No wiesz co? To ja muszę iść do okulisty, ale Ty? Taki (nie, nie powiem "młody") w pełni sił człowiek? :-))))))) Zdarza się :-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
łożysko kostne


Explanation:
Tytuł pracy naukowej z tłumaczeniem na angielski:

Doświadczenia własne w rekonstrukcji
poresekcyjnych ubytków łożyska kostnego
liofilizowanymi litymi przeszczepami kostnymi
w leczeniu guza olbrzymiokomórkowego


Our experiences in the reconstruction of bone stock
deficiency with allogenous lyophilized bone graft after surgical resection of the giant-cell tumour



--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-03 20:14:03 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Jeśli chodzi o \"tibial bearing insert\" i \"tibial tray\" byłem już dziś w szpitalnej bibliotece, ale tam ani słowa na ten temat. Może jutro uda mi się coś uzyskać od znajomych.


    Reference: http://www.medsport.pl/ortopedia/archiwum19/art18.htm
Fitzcarraldo
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119