cortical opposition

Polish translation: chwyt szczypcowy

English term or phrase:cortical opposition
Polish translation:chwyt szczypcowy
Entered by: AgaBasta

05:12 Jul 13, 2018
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Rozwój mózgu
English term or phrase: cortical opposition
In order to be able to write, there are two vital requirements on the part of the brain. First, manually the child must be able to control the tip of the pen so as to write legibly. This requires excellent cortical opposition.
AgaBasta
chwyt szczypcowy
Explanation:
мед. пинцетный захват (мануальный навык, неврология )
https://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&s=cortical opposition&...
cccccccccccccccccccccccccccc
Etapy rozwoju chwytania i manipulacji
Manipulacja - zdolność chwytania i operowania przedmiotami ( traktowanie rąk jako narzędzi ) oparta jest o ruch chwytny. a) chwyt dowolny – 4,5 m. dz. usiłuje uchwycić przedmiot, kierując ku niemu obie ręce, nie jest w stanie utrzymać dłużej przedmiotu. b) chwyt dłoniowy – prosty – ok. 5,6 m. ż. dz. chwyta przedmiot, nakrywając go całą dłonią, kciuk nie bierze udziału. c) chwyt nożycowy – 7,8 m. ż. dz. posługuje się kciukiem ( ruchy przywodzenia i odwodzenia ). d) chwyt pęsetkowy – 9 m. – przeciwstawianie kciuka pozostałym palcom. e) chwyt szczypcowy – ok. 12 m. – chwyt związany z precyzyjnym trzymaniem małych przedmiotów. Sprawność samodzielnego jedzenia. a) druga połowa I – roku – niemowlęta próbują trzymać butelkę, kubek, sięgają po łyżeczkę. b) 8 m. ż. – umieją trzymać włożoną do ust butelkę
http://www.from.okay.pl/goral/downstrona/rozwoj.htm

ccccccc
chwyt szczypcowy- chwytanie małych przedmiotów ...
http://as-med.com.pl/logopeda-siedlce-terapia-reki/
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Chwyt szczypcowy związany z precyzyjnym trzymaniem małych przedmiotów

https://p77teczowesiodemki.szkolnastrona.pl/index.php?p=m&id...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4chwyt szczypcowy
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3chwyt trójpunktowy, trójpalcowy, trzypunktowy, pensetowy
geopiet
Summary of reference entries provided
cortical opposition for pencil grasp
geopiet

Discussion entries: 6





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chwyt szczypcowy


Explanation:
мед. пинцетный захват (мануальный навык, неврология )
https://www.multitran.ru/c/m.exe?CL=1&s=cortical opposition&...
cccccccccccccccccccccccccccc
Etapy rozwoju chwytania i manipulacji
Manipulacja - zdolność chwytania i operowania przedmiotami ( traktowanie rąk jako narzędzi ) oparta jest o ruch chwytny. a) chwyt dowolny – 4,5 m. dz. usiłuje uchwycić przedmiot, kierując ku niemu obie ręce, nie jest w stanie utrzymać dłużej przedmiotu. b) chwyt dłoniowy – prosty – ok. 5,6 m. ż. dz. chwyta przedmiot, nakrywając go całą dłonią, kciuk nie bierze udziału. c) chwyt nożycowy – 7,8 m. ż. dz. posługuje się kciukiem ( ruchy przywodzenia i odwodzenia ). d) chwyt pęsetkowy – 9 m. – przeciwstawianie kciuka pozostałym palcom. e) chwyt szczypcowy – ok. 12 m. – chwyt związany z precyzyjnym trzymaniem małych przedmiotów. Sprawność samodzielnego jedzenia. a) druga połowa I – roku – niemowlęta próbują trzymać butelkę, kubek, sięgają po łyżeczkę. b) 8 m. ż. – umieją trzymać włożoną do ust butelkę
http://www.from.okay.pl/goral/downstrona/rozwoj.htm

ccccccc
chwyt szczypcowy- chwytanie małych przedmiotów ...
http://as-med.com.pl/logopeda-siedlce-terapia-reki/
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Chwyt szczypcowy związany z precyzyjnym trzymaniem małych przedmiotów

https://p77teczowesiodemki.szkolnastrona.pl/index.php?p=m&id...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1322
Grading comment
Dziękuję :)

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chwyt trójpunktowy, trójpalcowy, trzypunktowy, pensetowy


Explanation:
1. Etapy rozwoju chwytania kredek przez dzieci

Etap pierwszy – chwyt cylindryczny – od 1 do 2 lat
Etap drugi – chwyt palczasty – od 2 do 3 lat
Etap trzeci – zmodyfikowany chwyt trójpunktowy – od 3 i ½ roku do 4 lat
Etap czwarty – chwyt trójpunktowy zwany także trójpalcowym, trzypunktowym, szczypcowym, pensetowym – od 4 i ½ roku do 7 lat

http://rozanydworek.com.pl/zieleniewo/?warto-wiedziec,90

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 403




Reference comments


4 hrs
Reference: cortical opposition for pencil grasp

Reference information:
writing is made possible by being able to control the tip of the pen (cortical opposition) and by being able to see (convergence of the eye, creeping stage) - https://goo.gl/wS9BJk

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 403