KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

positive for

Polish translation: wyszedl u niej dodatni metanol/stwierdzono u niej metanol


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:positive for
Polish translation:wyszedl u niej dodatni metanol/stwierdzono u niej metanol
Entered by: Dominika Schoenborn

10:08 Jun 29, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: positive for
She's positive for methanol
Dominika Schoenborn
United Kingdom
wynik badania na obecność metanolu był u niej dodatni
Explanation:
albo, żeby uwzględnić slangowy char. oryginału, wersja z dyżurki patologicznej - 'wyszedł u niej dodatni metanol'.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
dziekuje za slangowa wersje z dyzurki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2stwierdzono [u niej] metanol...
Pawel Baka
5wynik badania na obecność metanolu był u niej dodatnixxxOTMed
3 +2stwierdzono u niej obecność metanolurobif


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
stwierdzono [u niej] metanol...


Explanation:
...

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1177

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: stwierdzono, ze pacjentka spozyla metanol? Ano moglo tak byc, masz racje. Ale w takim razie faktycznie brakuje 'obecnosci'
2 mins
  -> teoretycznie mogli też jej wstrzyknąć :)

agree  Magda1: podobnie jak z innymi wynikami badań "positive" http://www.hon.ch/Library/Theme/HepB/tests.html
5 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
stwierdzono u niej obecność metanolu


Explanation:
przykładów w sieci na metanol jest niewiele (jest mnóstwo na HIV):
"FOX News said he also tested positive for methanol. I wonder if the report should have stated methamphetimines? I don't think you can go very far on methonol. I thought it killed you pretty fast. If it was meth plus PCP plus cocaine AND all that fat AND FIGHTING, I bet his heart was beating as fast as that of a hummingbird."

be tested positive for-wykryć coś (chorobę, virisa, substancję etc)


    Reference: http://www.scrappleface.com/MT/archives/001394.html
robif
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksander Szydlowski: jednak przychylam się do użycia słowa 'obecno¶ć'
14 mins
  -> dzięki

agree  Jakub Szacki: tak, obecnosc jest potrzebna
15 mins
  -> dzięki

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wynik badania na obecność metanolu był u niej dodatni


Explanation:
albo, żeby uwzględnić slangowy char. oryginału, wersja z dyżurki patologicznej - 'wyszedł u niej dodatni metanol'.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
dziekuje za slangowa wersje z dyzurki