KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

epiphora

Polish translation: łzawienie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:epiphora
Polish translation:łzawienie
Entered by: Piotr Sawiec

08:35 Dec 6, 2004
English to Polish translations [PRO]
Medical (general) / fizjologia
English term or phrase: epiphora
jeden z objawów szału (delirium)
bej
łzawienie
Explanation:
wg słownika medycznego PWN to po prostu łzawienie. Zgodzę się z tym o tyle, że normalnie łzawienia nie ma, łzy odpływaj± kanalikami i każde łzawienie jest zatem patologiczne. Żeby u¶ci¶lić, łzawienie to przelewanie się łez przez brzeg powiek.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
dziękuję wszystkim, to wyjaśnienie mnie najbardziej przekonuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4łzawienie
Piotr Sawiec
4łzawienie spowodowane zaburzeniami w odpływie łez
bartek
3nadmierne łzawienie
Anna Bittner


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nadmierne łzawienie


Explanation:
Klasyczna triada objawów klinicznych jaskry dziecięcej obejmuje nadmierne łzawienie
(epiphora), światłowstręt i odruchowy kurcz powiek (blepharospasmus). ...
www.mp.pl/pediatria/show.php?aid=11305

Łysienie rzekomoplackowate (pseudopalade), Pseudopelade. Łzawienie spowodowane
zaburzeniami w odpływie łez, Epiphora. Macica, Uterus. ...
www.otm.neostrada.pl/sloHM.htm

Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
łzawienie spowodowane zaburzeniami w odpływie łez


Explanation:
http://www.otm.neostrada.pl/sloHM.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 393

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
łzawienie


Explanation:
wg słownika medycznego PWN to po prostu łzawienie. Zgodzę się z tym o tyle, że normalnie łzawienia nie ma, łzy odpływaj± kanalikami i każde łzawienie jest zatem patologiczne. Żeby u¶ci¶lić, łzawienie to przelewanie się łez przez brzeg powiek.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189
Grading comment
dziękuję wszystkim, to wyjaśnienie mnie najbardziej przekonuje