KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

Paraneoplastic Syndrome

Polish translation: zespół rzekomonowotworowy (a. z. rozrostu rzekomonowotworowego)


17:06 Dec 6, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Paraneoplastic Syndrome
Paraneoplastic Syndrome
[brak kontekstu]
xxxkgas
Polish translation:zespół rzekomonowotworowy (a. z. rozrostu rzekomonowotworowego)
Explanation:
stan przypominający pod pewnymi względami (np. morfologicznie) nowotwór ale pozbawiony cech nowotworu, np. bez naciekającego wzrostu.
zob. program Patologii: AM w Bydgoszczy
www.amb.bydgoszcz.pl/upload/ 419/_program_iii_rok_2409.doc

Podręcznik wyd. PZWL: Leczenie chorób skóry i chorób przenoszonych drogą płciową
Jacek Szepietowski (red.)
www.pzwl.pl/ksiegarnia.php?view=ksiazka&id=464


inne: zob.http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=rzekomonowotwor...
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zespół rzekomonowotworowy (a. z. rozrostu rzekomonowotworowego)xxxOTMed
4zespół paraneoplastyczny
Małgorzata Wikłacz


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
paraneoplastic syndrome
zespół paraneoplastyczny


Explanation:
... 1 2 3 Acroceratosis neoplastica, Bazex syndrome, paraneoplasmatic acroceratosis,
Acroceratosis Bazex Rzadki zespół paraneoplastyczny, charakteryzujący się ...
zp.lo3.wroc.pl/~jojo/modules. php?name=News&file=print&sid=204 - 23k - Wynik uzupełniający - Kopia - Podobne strony

Wydawnictwa Medyczne TERMEDIA
... słowa kluczowe / key words. linijna IgA dermatoza pęcherzowa, białaczka
włochatokomórkowa, autoimmunizacja, zespół paraneoplastyczny. ...
www.termedia.pl/dermatologia/showabstract.php?id=380 - 16k - Kopia - Podobne strony

[PDF] ZAPARCIA – PROBLEM BANALNY CZY ISTOTNY?
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
... aktywności motorycznej niektórych segmentów. Markery serologiczne ZPO może występować
jako zespół paraneoplastyczny u chorych z rakiem płuca, ...
www.unipharm.pl/artykuly/zaparcia/EL_zaparcia.pdf - Podobne strony

Neurologia i Psychiatria - 2004/04
... oliwkowo-móżdżkowy, ataksję rdzeniowo - móżdżkową, ataksję Friedreicha, zespół
Arnolda-Chiari, kiłę, zespół paraneoplastyczny, udary mózgu u ...
www.medicus.com.pl/nip/nip_arch_2004-04.html - 101k - Kopia - Podobne strony

Oddział Urologiczny - Szpital Wojewódzki we Włocławku
... U tych pacjentów radykalna nefrectomia jest postępowaniem z wyboru jeśli
występuje ból, krwiomocz czy zespół paraneoplastyczny. ...
www.urologiawl.com/index.php?t=49 - 27k - Wynik uzupełniający - Kopia - Podobne strony


Małgorzata Wikłacz
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
paraneoplastic syndrome
zespół rzekomonowotworowy (a. z. rozrostu rzekomonowotworowego)


Explanation:
stan przypominający pod pewnymi względami (np. morfologicznie) nowotwór ale pozbawiony cech nowotworu, np. bez naciekającego wzrostu.
zob. program Patologii: AM w Bydgoszczy
www.amb.bydgoszcz.pl/upload/ 419/_program_iii_rok_2409.doc

Podręcznik wyd. PZWL: Leczenie chorób skóry i chorób przenoszonych drogą płciową
Jacek Szepietowski (red.)
www.pzwl.pl/ksiegarnia.php?view=ksiazka&id=464


inne: zob.http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=rzekomonowotwor...

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Dzięki!