KudoZ home » English to Polish » Medical (general)

Thyroid Function Disorder Due to Toxic Dominant Thyroid Nodule

Polish translation: Zaburzenia czynności tarczycy wywołane autonomicznym gruczolakiem toksycznym


17:08 Dec 6, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Thyroid Function Disorder Due to Toxic Dominant Thyroid Nodule
Thyroid Function Disorder Due to Toxic Dominant Thyroid Nodule
[brak kontekstu]
xxxkgas
Polish translation:Zaburzenia czynności tarczycy wywołane autonomicznym gruczolakiem toksycznym
Explanation:
Pojedynczy nadczynny guzek tzw. toksyczny jest zawsze gruczolakiem.
Dominant - tu: autonomiczny, poza kontrolą mech. regulacyjnych.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Zaburzenia czynności tarczycy wywołane autonomicznym gruczolakiem toksycznymxxxOTMed
3zaburzenia czynności tarczycy spowodowane istnieniem gruczolaka toksycznego
Małgorzata Wikłacz


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
thyroid function disorder due to toxic dominant thyroid nodule
zaburzenia czynności tarczycy spowodowane istnieniem gruczolaka toksycznego


Explanation:
może tak, posługuję sie tekstem:
Główną przyczyną nadczynności tarczycy u osób starszych jest obecność nadczynnego (toksycznego) wola guzkowego. Nadmierne wydzielanie hormonów może być tutaj spowodowane zarówno przez jeden guzek jak i większą ich liczbę. W przypadku jednego guzka wywołującego symptomy choroby posługujemy się terminem gruczolak toksyczny.
Objawy nadczynności tarczycy są takie same niezależnie od przyczyny, która je wywołuje. Ponieważ zaburzenia dotyczą wielu narządów i mogą występować w różnym nasileniu to obraz kliniczny jest zmienny i niejednorodny.
Chorzy mają liczne dolegliwości, które z reguły narastają stopniowo. Najczęściej skarżą się na stałe osłabienie, chudnięcie mimo dobrego apetytu, bicie serca, potliwość, drżenie rąk oraz uczucie gorąca. Chory promieniuje ciepłem, co wyczuwa się nawet bez dotykania. Wystarczy potrzymać rękę na wysokości 1-2 centymetrów ponad skórą. U wielu chorych pojawiają się obrzęki stóp i podudzi. Do tego mogą dochodzić zaburzenia snu, uporczywe

czytelnia - poradnia.pl - TARCZYCA
... spowodowane zarówno przez jeden guzek jak i ... symptomy choroby posługujemy się terminem
gruczolak toksyczny. Objawy nadczynności tarczycy są takie same ...
www.poradnia.pl/podstrony/czytelnia/tarczyca.html - 19k - Kopia - Podobne strony

Onet.pl Tygodnik Forum



Małgorzata Wikłacz
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
thyroid function disorder due to toxic dominant thyroid nodule
Zaburzenia czynności tarczycy wywołane autonomicznym gruczolakiem toksycznym


Explanation:
Pojedynczy nadczynny guzek tzw. toksyczny jest zawsze gruczolakiem.
Dominant - tu: autonomiczny, poza kontrolą mech. regulacyjnych.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewa Latecka: Nic dodac ...
1 hr