KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

trauma center

Polish translation: centrum urazowe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trauma center
Polish translation:centrum urazowe
Entered by: Ania22

19:50 Oct 23, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: trauma center
Am.Eng.: czy to jest oddział/centrum powypadkowe/urazowe (chyba za wąskie tłumacznie)
Ania22
centrum urazowe
Explanation:
za Latalski "Medycyna Katastrof"

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-10-23 20:11:35 GMT)
--------------------------------------------------

w innym miejscu jest też CENTRUM RATUNKOWE
Selected response from:

Filip Stoma
Grading comment
dzięki bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2centrum urazoweFilip Stoma
4Szpitalny Oddział Ratunkowy
Michal Berski
3centrum traumatologicznebej
3 -1klinika urazowa
Agnieszka Zmuda


Discussion entries: 8





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
klinika urazowa


Explanation:
... taktyka postępowania leczniczego u chorych z ciężkimi obrażeniami ciała”-
J.Lasek, J.Lipiński, J.Gwoździewicz – Katedra i Klinika Urazowa AM w Gdańsku ...
http://medrat.amg.gda.pl/ptmr/ spotkania/index.php?pokaz=t&id=2

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2005-10-23 20:04:08 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze raz próbuję wkleić ten link:
www.medrat.amg.gda.pl/ptmr/spotkania/index.php?pokaz=t&id=2

Agnieszka Zmuda
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: a skąd wiesz, ze akurat klinika?. Klinika urazowa nie jest miejscem, gdzie trafiają bezpośrednio ofiary wypadków. Najpierw trafiają do SOR (dawniej izby przyjęć) i są albo leczeni na miejscu, jeżeli uraz jest drobny, albo kierowani na odp. oddział szpital
1 hr
  -> nie twierdzę, że na 100 proc. wiem, ale słowo "chyba" padło tu wiele razy, choćby w kontekście rodzaju urazów ("raczej"); a jesteś pewien, że NIE klinika?

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
centrum urazowe


Explanation:
za Latalski "Medycyna Katastrof"

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-10-23 20:11:35 GMT)
--------------------------------------------------

w innym miejscu jest też CENTRUM RATUNKOWE

Filip Stoma
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
dzięki bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: Chyba jednak chodzi o urazy psychiczne
1 hr

agree  allp: ta wersja wydaje mis ię najbliższa. W takim miejscu, w Polsce chyba też, ofiary rozmaitych wypadków powinny otrzymać, i otrzymuj±, również pomoc psychologiczn±, przynajmniej doraĽn±.
13 hrs

agree  Magdalena Wysztygiel: Centrum urazowe (może być I, II i II stopnia) - ośrodek, do którego trafiają poszkodowani (w/g założeń zintergowanego systemu ratownictwa) albo bezpośrednio z miejsca zdarzenia, albo też ze szpitalnych oddziałów ratunkowych SOR.
16 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Szpitalny Oddział Ratunkowy


Explanation:
Zgodnie z aktualnie wprowadzanymi standardami, tu własnie trafiają ofiary wszelkich wypadków

Michal Berski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 136

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
centrum traumatologiczne


Explanation:
może brzmi nieładnie, ale oddaje szerszy sens (traumy fizyczne i psychiczne), a istnieje specjalizacja medyczna traumatologia, mój lekarz pierwszego kontaktu j± ma:)

bej
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15