KudoZ home » English to Polish » Medical: Health Care

after-care program for narcotics addicts

Polish translation: opieka poodwykowa

12:11 Feb 20, 2018
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Medical: Health Care
English term or phrase: after-care program for narcotics addicts
Dzień dobry!

Jak przetłumaczyć na język polski nazwę amerykańskiego programu pomocowego "after-care program for narcotics addicts"? Rozumiem, że chodzi o coś, co ma miejsce już po odwyku, jednak w Polsce chyba nie mamy odpowiednika takiego programu z ramienia rządu. W kontekście to sformułowanie pada w odniesieniu do projektu ustawy, nad którym pracował senator Robert Kennedy.

Będę bardzo wdzięczna za pomoc!
martatu
Poland
Polish translation:opieka poodwykowa
Explanation:
Cytat z linka:

"Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu poprzez: (...)
5) Prowadzenie sesji terapeutycznych, organizowanie stanowisk pracy dla uzależnionych w ramach rehabilitacyjnej terapii poodwykowej poprzez Centrum Wolontariatu na Rzecz Gminy Gostyń"
Selected response from:

Cake
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3program pomocy / opieki po zakończeniu terapii odwykowej
Anna Siewruk
2opieka poodwykowa
Cake


Discussion entries: 1





  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
opieka poodwykowa


Explanation:
Cytat z linka:

"Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu poprzez: (...)
5) Prowadzenie sesji terapeutycznych, organizowanie stanowisk pracy dla uzależnionych w ramach rehabilitacyjnej terapii poodwykowej poprzez Centrum Wolontariatu na Rzecz Gminy Gostyń"


    Reference: http://www.poznan.uw.gov.pl/system/files/dzienniki/dziennik_...
Cake
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

2 days 7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
program pomocy / opieki po zakończeniu terapii odwykowej


Explanation:
Tak bym to ujęła

Example sentence(s):
  • Na konsultację Pacjent powinien stawić się trzeźwy, z dokumentem tożsamości, ze skierowaniem z poradni terapii uzależnień, która będzie sprawować nad nim opiekę po zakończeniu terapii w OTU
  • udzielanie wsparcia i pomocy psychospołecznej osobom po zakończeniu terapii odwykowej
Anna Siewruk
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish