KudoZ home » English to Polish » Medical: Instruments

re-routing catheter

Polish translation: cewnik prowadzący ustno-nosowy


07:17 Aug 12, 2010
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: re-routing catheter
Po niemiecku to jest Umleitkatheter, nie bardzo wiem, cewnik przekierowujący?
dieperle
Polish translation:cewnik prowadzący ustno-nosowy
Explanation:
Z opisu wynika, że ten cewnik spełnia funkcję prowadnika.
Jestem niemal pewien, że nie istnieje utarta polska nazwa - moim zdaniem konieczne słowotwórstwo/neologizm.
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
Dziękuję. Właśnie obawiałam się tego słowotwórstwa. Tłumaczenie musiałam odesłać praktycznie od razu, więc z braku natychmiastowych odpowiedzi zostawiłam tłumaczenie dosłowne, ale "cewnik prowadzący" pojawia się nawet w googlach, więc poniekąd trochę się uciera ;-). Prowadnik był w tym tekście stosowany w innym celu, w przypadku tego terminu lepiej zostawić "cewnik", a "prowadzący + skąd-dokąd" chyba będzie najsensowniejszy.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cewnik prowadzący ustno-nosowyxxxOTMed
3cewnik obejściowyPolangmar


Discussion entries: 3





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cewnik obejściowy


Explanation:
Po niemiecku Umleit to objazd.

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 574

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cewnik prowadzący ustno-nosowy


Explanation:
Z opisu wynika, że ten cewnik spełnia funkcję prowadnika.
Jestem niemal pewien, że nie istnieje utarta polska nazwa - moim zdaniem konieczne słowotwórstwo/neologizm.

xxxOTMed
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 396
Grading comment
Dziękuję. Właśnie obawiałam się tego słowotwórstwa. Tłumaczenie musiałam odesłać praktycznie od razu, więc z braku natychmiastowych odpowiedzi zostawiłam tłumaczenie dosłowne, ale "cewnik prowadzący" pojawia się nawet w googlach, więc poniekąd trochę się uciera ;-). Prowadnik był w tym tekście stosowany w innym celu, w przypadku tego terminu lepiej zostawić "cewnik", a "prowadzący + skąd-dokąd" chyba będzie najsensowniejszy.