KudoZ home » English to Polish » Metallurgy / Casting

Heavy Steel Shell Furnace

Polish translation: piec o grubym płaszczu stalowym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Heavy Steel Shell Furnace
Polish translation:piec o grubym płaszczu stalowym
Entered by: Izabela Pogracka - Michalak

21:46 Nov 30, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
English term or phrase: Heavy Steel Shell Furnace
Jaki to rodzaj pieca (fachowo ujmując).
Całość brzmi tak:
"Heavy Steel Shell Furnace with Frequency Converter for Melting Cast Iron, Dual Track Plus"
Izabela Pogracka - Michalak
Poland
piec o grubym płaszczu stalowym
Explanation:
Do topienia żeliwa, elektryczny, najprawdopodobniej indukcyjny (bo to najbardziej popularne, ale może w tekście masz powiedziane, że łukowy), z przemiennikiem częstotliwości.
Hutniczy to on nie jest, tylko odlewniczy.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-12-01 04:58:52 GMT)
--------------------------------------------------

Spojrzałam na link podany przez geopieta - zdecydowanie odlewniczy piec indukcyjny o grubym płaszczu stalowym z przemiennikiem częstotliwości, do topienia żeliwa.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-12-01 14:02:51 GMT)
--------------------------------------------------

A to już jest odrębne pytanie. W każdym razie - tym tropem: http://www.google.pl/search?hl=pl&q="dual track induction fu...
Selected response from:

Joanna Rączka
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1piec o grubym płaszczu stalowym
Joanna Rączka
3piec hutniczy
geopiet
3 -1piec hutniczy konwertorowyElżbieta Kozłowska-Plak


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
heavy steel shell furnace
piec hutniczy konwertorowy


Explanation:
w odróżnieniu od martenoskiego

Elżbieta Kozłowska-Plak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joanna Rączka: konwrtorowy to on na pewno nie jest, tylko elektryczny, co można poznać po przemienniku częstotliwości (frequency converter), a martenowskie występują tylko w tekstach o historii hutnictwa
5 hrs

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heavy steel shell furnace
piec hutniczy


Explanation:
The furnace is primarily split into three sections:
the shell, which consists of the sidewalls and lower steel bowl;
the hearth, which consists of the refractory that lines the lower bowl;
the roof, which may be refractory-lined or water-cooled

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-30 23:02:25 GMT)
--------------------------------------------------

Też tak to rozumiem, „shell” jako stalowa obudowa, w tym wypadku ciężka.

Example sentence(s):
  • Piec hutniczy może być indukcyjny albo łukowy

    Reference: http://www.inductothermindia.com/heavy_steel_shell.html
geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Notes to answerer
Asker: Ok, ale rozumiem, że w tym konkretnym przypadku chodzić będzie o korpus pieca?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Joanna Rączka: podałeś dobry link - do odlewniczego pieca indukcyjnego, ale dla pieca hutniczego, agrysia dać nie mogę
6 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
heavy steel shell furnace
piec o grubym płaszczu stalowym


Explanation:
Do topienia żeliwa, elektryczny, najprawdopodobniej indukcyjny (bo to najbardziej popularne, ale może w tekście masz powiedziane, że łukowy), z przemiennikiem częstotliwości.
Hutniczy to on nie jest, tylko odlewniczy.


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-12-01 04:58:52 GMT)
--------------------------------------------------

Spojrzałam na link podany przez geopieta - zdecydowanie odlewniczy piec indukcyjny o grubym płaszczu stalowym z przemiennikiem częstotliwości, do topienia żeliwa.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-12-01 14:02:51 GMT)
--------------------------------------------------

A to już jest odrębne pytanie. W każdym razie - tym tropem: http://www.google.pl/search?hl=pl&q="dual track induction fu...


    Reference: http://www.atmia.put.poznan.pl/vol/files/vol_27_1/07_Modrzyn...
Joanna Rączka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 305
Grading comment
Bardzo dziękuję.
Notes to answerer
Asker: Wielkie dzięki. A ten "Dual Truck Plus" ma jakiś odpwiednik w tym kontekście?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
17 hrs