lighting strikes follow patterns

Polish translation: pioruny uderzają w określone miejsca

English to Polish translations [PRO]
Science - Metrology
English term or phrase: lighting strikes follow patterns
in some areas lighting strikes follow patterns - czy tu chodzi po prostu o to, że pioruny uderzają regularnie ?
Ania22
Polish translation:pioruny uderzają w określone miejsca
Explanation:
ja to rozumiem podobnie jak Ty, są pewne miejsca (większe obszary lub mniejsze punkty) które ściągają pioruny. Nie wiem o jakich czynnikach konkretnie mowa, na pewno po części wpływa na to ukształtowanie terenu, wody, być może rodzaj podłoża, również obecność np. linii wysokiego napięcia czy masztów radiowych. W każdym razie powstaje stały rozkład miejsc bezpieczniejszych i bardziej zagrożonych i trzeba to brać pod uwagę.
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
podąże za tłumaczeniem potwierdzającym moje przypuszczenia. dzięki bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5slady po uderzeniu piorunow
mrall
3 +2pioruny uderzają w określone miejsca
allp


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pioruny uderzają w określone miejsca


Explanation:
ja to rozumiem podobnie jak Ty, są pewne miejsca (większe obszary lub mniejsze punkty) które ściągają pioruny. Nie wiem o jakich czynnikach konkretnie mowa, na pewno po części wpływa na to ukształtowanie terenu, wody, być może rodzaj podłoża, również obecność np. linii wysokiego napięcia czy masztów radiowych. W każdym razie powstaje stały rozkład miejsc bezpieczniejszych i bardziej zagrożonych i trzeba to brać pod uwagę.

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
podąże za tłumaczeniem potwierdzającym moje przypuszczenia. dzięki bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska
14 hrs

agree  Monika Costelloe: dodałabym: 'częściej'. Albo: 'istnieje większe prawdopodobieństwo uderzeń w określone miejsca'
1 day 19 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
slady po uderzeniu piorunow


Explanation:
tak bym to widzial

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 53 mins (2005-10-29 23:26:29 GMT)
--------------------------------------------------

Branym pod uwage wskaznikiem lokalizacyjnym moze byc rowniez rozmieszczenie miejsc, sladow uderzen piorunow. Oznacza to, ze jest mozliwe, iz w niektorych obszarach pioruny uderzaja czesciej oraz, ze ktos prowadzi stosowna dokumentacje. Pattern to bedzie wzor, siatka laczaca miejsca uderzen piorunow, nakreslona na mapie
Niedaleko mojego bloku jest wzgorze ze stalowym pomnikiem. Prawda jest, ze tam najczesciej uderza piorun.

mrall
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish