KudoZ home » English to Polish » Military / Defense

flight line

Polish translation: płyta lotniska


15:57 Dec 27, 2005
English to Polish translations [PRO]
Military / Defense / aviation
English term or phrase: flight line
he looked up from the flight line. Stojac na lotnisku i obserwujac samoloty podchodzace do ladowania
mww
Polish translation:płyta lotniska
Explanation:
Prawdopodobnie chodzi o sam pas startowy:
Flight Marshals may not operate contrary to FAA regulations or operate outside of the immediate area of the general aviation operations area (aka ***flight-line***, GA ramp, apron, or tarmac)

"apron" i "tarmac" tłumaczy sie na polski jako "płyta"
Selected response from:

Rafal Korycinski
Poland
Grading comment
na moje potrzeby najbardziej sie przyda plyta lotniska, stojanki nikt nie zrozumie :-(
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5miejsce obsługi statków powietrznych (samolotów, śmigłowców, itp.)
Leszek Czapski
4stojanka
maciejm
4płyta lotniska
Rafal Korycinski


  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
płyta lotniska


Explanation:
Prawdopodobnie chodzi o sam pas startowy:
Flight Marshals may not operate contrary to FAA regulations or operate outside of the immediate area of the general aviation operations area (aka ***flight-line***, GA ramp, apron, or tarmac)

"apron" i "tarmac" tłumaczy sie na polski jako "płyta"


    Reference: http://riwg.cap.gov/docs/pilot_check/AircraftMarshaling.doc
Rafal Korycinski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
na moje potrzeby najbardziej sie przyda plyta lotniska, stojanki nikt nie zrozumie :-(

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stojanka


Explanation:
flight line place where airplanes are parked and the maintenance hangars (but
not the runways or taxiways) line of battle ...


Lotnisko w Babich Dołach, do tej pory wykorzystywane tylko przez wojsko, ...
dużo miejca do postoju samolotów,główna stojanka oraz pomocniczy "czarny"pas. ...



    ling.pl/content.php4?name=find.php&word=Mareth+Line& PHPSESSID=47fac5b0531dac004a7e30edf1596ed8
    Reference: http://www.wirtualna.gdynia.pl/wiadomosci/wydarzenia/14305
maciejm
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 453

3185 days   confidence: Answerer confidence 5/5
miejsce obsługi statków powietrznych (samolotów, śmigłowców, itp.)


Explanation:
http://www.thefreedictionary.com/flight line

Robię tłumaczenie dla PZL Świdnik i zadzwoniłem na lotnisko do wieży kontrolnej, żeby zapytać się jak oni to nazywają w żargonie lotniczym. Informacja jaką tam dostałem to: miejsce obsługi samolotów. Ponieważ termin ten stosuje się także do helikopterów i innych statków powietrznych (aircrafts) należy go za każdym razem w jęz. polskim opisać szczegółowo, np. na Cape Canaveral, "flight line" będzie to: "miejsce obsługi promów kosmicznych", lub używać wyrażenia ogólnego. Ponieważ w skład "flight line" wchodzą także hangary - nie można tego wyrażenia przetłumaczyć jako "płyta lotniska". Stojanka... - ciekawe... To pewnie z jęz. rosyjskiego... pozdrawiam. LCz


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/flight+line
Leszek Czapski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish