KudoZ home » English to Polish » Military / Defense

hedgehogs

Polish translation: obrona okrężna


11:04 Nov 26, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense
English term or phrase: hedgehogs
Taktyka niemiecka na froncie wschodnim zimą 1941-42 polegająca na tworzeniu umocnionych punktów obrony w wioskach i miasteczkach. Mamy polską (albo niemiecką) nazwę?
mww
Polish translation:obrona okrężna
Explanation:
Niemieckie próby odblokowania stalingradzkiego kotła nie powiodły się. ...... zastosowanie taktyki obrony okrężnej – tzw. obrony "na jeża" i oczekiwanie na ...


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2008-11-26 11:29:07 GMT)
--------------------------------------------------

Część rzutu spadochronowego nie dotarła do zrzutowiska gdyż została zawrócona.Desantowała dopiero
23 września 1944 roku na zrzutowiskach pod Grave skąd marszem pieszym dotarła do Driel.
Brygada przemieściła się w rejon przeprawy ale w wyniku braku środków przeprawowych brygada powróciła do Driel
i przyjeła obronę "na jeża".
http://arnhem1944.civ.pl/historia_historia.htm

Powyższy fragment wskazuje, że mogła to też być obrona doraźna.
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
thnx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4obrona okrężna
maciejm
3"jeże"/zapory typu "jeż"
Piotr Rypalski


Discussion entries: 1





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"jeże"/zapory typu "jeż"


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at   13 min (2008-11-26 11:17:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jeż_(wojsko)

Piotr Rypalski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  maciejm: To nie o betonowe zapory tutaj chodzi, tylko o "obronę okrężną" M
10 mins
  -> tak, właśnie doczytałem. Niniejszym idę się wstydzić...

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
obrona okrężna


Explanation:
Niemieckie próby odblokowania stalingradzkiego kotła nie powiodły się. ...... zastosowanie taktyki obrony okrężnej – tzw. obrony "na jeża" i oczekiwanie na ...


--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2008-11-26 11:29:07 GMT)
--------------------------------------------------

Część rzutu spadochronowego nie dotarła do zrzutowiska gdyż została zawrócona.Desantowała dopiero
23 września 1944 roku na zrzutowiskach pod Grave skąd marszem pieszym dotarła do Driel.
Brygada przemieściła się w rejon przeprawy ale w wyniku braku środków przeprawowych brygada powróciła do Driel
i przyjeła obronę "na jeża".
http://arnhem1944.civ.pl/historia_historia.htm

Powyższy fragment wskazuje, że mogła to też być obrona doraźna.


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_stalingradzka
maciejm
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 453
Grading comment
thnx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Rypalski: oczywiście, nieuważnie przeczytałem pytanie, a przecież chodziło o taktykę
6 mins

agree  Michal Berski
5 hrs

agree  drugastrona
1 day8 hrs

agree  Polangmar
1 day11 hrs