KudoZ home » English to Polish » Military / Defense

light rifle corps

Polish translation: korpusy piechoty lekkiej


09:11 Jan 31, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense
English term or phrase: light rifle corps
Mam takie coś w Armii Czerwonej w 1944 roku w Finlandii. Lekki korpus strzelecki?
mww
Polish translation:korpusy piechoty lekkiej
Explanation:
Bo to nie korpus był lekki, tylko piechota.

www.greendevils.pl/konflikty/jugoslawia/armia_jugoslawi/jug...
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
thnx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1korpusy piechoty lekkiej
maciejm
3lekkie korpusy piechoty/strzeleckie
Michal Berski
3korpusy piechoty górskiej/fizylierówrobwoj


Discussion entries: 5





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
korpusy piechoty górskiej/fizylierów


Explanation:
tak wychodzi z googla i encyklopedii (PRL), ale to tylko sugestia

robwoj
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: a co miała do roboty piechota górska w finlandii?
3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lekkie korpusy piechoty/strzeleckie


Explanation:
lekkie - czyli np. bez czołgów, które w Finladnii stanowiłyby zawadę

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  drugastrona: jak dla mnie strzeleckie
12 mins
  -> Dzięki, niech beda strzeleckie

disagree  Polangmar: "Lekkie korpusy" występują w zupełnie innych kontekstach: http://je.pl/ctus .
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
korpusy piechoty lekkiej


Explanation:
Bo to nie korpus był lekki, tylko piechota.

www.greendevils.pl/konflikty/jugoslawia/armia_jugoslawi/jug...

maciejm
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 453
Grading comment
thnx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: a czym się różni piechur lekki od innego?//Ale mój opis dotyczył XIX wieku, a z kolei BWP w 1944 roku nie było
14 mins
  -> To jest nazwa zwyczajowa - dobrze to opisałeś wyżej. Najlepiej sprawę opisywałby termin "niezmechanizowana/niezmotoryzowana", tylko niestety takiej nazwy nie używa się. A piechurzy różnią się tym, że jeden idzie w rejon działań, a drugi jedzie np. BWP. M

agree  Polangmar: http://tinyurl.com/aqppjr
1 hr