KudoZ home » English to Polish » Mining & Minerals / Gems

Longwall shield recovery

Polish translation: odzyskiwanie obudowy ściany


23:39 Jul 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems / mining
English term or phrase: Longwall shield recovery
ulotka dotycza nowych podpor w kopalniach
Teresa Goscinska
Polish translation:odzyskiwanie obudowy ściany
Explanation:
raczej zgaduję. W każdym razie
longwall = (górn.) ściana
[E-P Dictionary of Science and Technology]

a ponieważ nigdy nie spotkałem się z określeniem 'ekran ściany' czy 'osłona ściany', natomiast w terminologii górniczej istnieję 'obudowa sciany' (która jest usuwana i wykorzystywana ponownie w innym miejscu, podobnie jak szalunki w budownictwie), to chyba chodzi właśnie o to.
Selected response from:

leff
Grading comment
dziekuje bardzo
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4odzyskiwanie (bocznej?) osłony ściany
bartek
2 +1odzyskiwanie obudowy ściany
leff


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
odzyskiwanie obudowy ściany


Explanation:
raczej zgaduję. W każdym razie
longwall = (górn.) ściana
[E-P Dictionary of Science and Technology]

a ponieważ nigdy nie spotkałem się z określeniem 'ekran ściany' czy 'osłona ściany', natomiast w terminologii górniczej istnieję 'obudowa sciany' (która jest usuwana i wykorzystywana ponownie w innym miejscu, podobnie jak szalunki w budownictwie), to chyba chodzi właśnie o to.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27
Grading comment
dziekuje bardzo

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TomaszD
5 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
odzyskiwanie (bocznej?) osłony ściany


Explanation:
Obudowa skrzyżowania górniczego wyrobiska ścianowego z chodnikiem przyścianowym ma boczną osłonę, mocowaną wychylnie do stropnicy.

Obudowa charakteryzuje się tym, że ma do bocznej osłony (1) zamocowany jednym końcem siłownik (3) sterowania osłoną, który jest drugim końcem mocowany do elementów stropnicowych zestawu obudowy. Boczna osłona (1) jest mocowana do stropnicy (2) z jednej strony zestawu obudowy lub po obu stronach. Zarys roboczej powierzchni bocznej osłony (1) jest dostosowany do wyłomu wyrobiska górniczego, najczęściej jest łukowy lub prosty
http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_00/bup18_00/html/wyn...




    Reference: http://www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/bup_00/bup18_00/html/wyn...
bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 104