KudoZ home » English to Polish » Music

sound system

Polish translation: zestaw muzyczny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound system
Polish translation:zestaw muzyczny
Entered by: literary

16:44 Mar 21, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Music
English term or phrase: sound system
Dzieje się to około 1980 roku w USA. "Sound system" (sound system - a system of electronic equipment for recording or reproducing sound http://www.thefreedictionary.com/sound system) jest czymś, co dosyć łatwo można przenieść, może wieżą stereo. Jednak w innym miejscu jest to duży zestaw obejmujący organy elektroniczne.
literary
zestaw muzyczny
Explanation:
.
Selected response from:

Witold Hrycyk
Grading comment
Najbardziej mnie przekonuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sound system
Alina Mroczek
4 +1zestaw muzyczny
Witold Hrycyk
4 +1sprzęt muzyczny/dźwiękowy
Marian Krzymiński
3nagłośnienieyastee


Discussion entries: 2





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sprzęt muzyczny/dźwiękowy


Explanation:
instrumenty muzyczne lub sprzet do odtwarzania muzyki

Marian Krzymiński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojciech Kutta: im mniej makaronizmów, tym lepiej
1 day20 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zestaw muzyczny


Explanation:
.

Witold Hrycyk
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Najbardziej mnie przekonuje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Korycinski
1 min

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nagłośnienie


Explanation:
w zależności od kontekstu

yastee
Native speaker of: Native in PolishPolish

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sound system


Explanation:
Określenie takie funkcjonuje w języku polskim jako nazwa "układu" do tworzenia dżwięków, zarówno sprzętu jak i DJ'ów.

np.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sound_system

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-03-22 11:22:03 GMT)
--------------------------------------------------

Twój wybór:) Ja osobiście na zestawie muzycznym nigdy nie byłam a na sound systemach wiele razy:) Jednak wszystko zależuy od kontekstu. Pozdrawiam.

Alina Mroczek
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Nie, tak nie napiszę. Będę tłumaczył, może na powyższy "zestaw muzyczny".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SlawekW: zawodowcy inaczej nie powiedzą;)
23 mins
  -> dziękuję:)

agree  tabor: : )
4 hrs
  -> dziękuję!