KudoZ home » English to Polish » Music

cross-picking

Polish translation: gra kostką na "niesąsiednich" strunach


18:37 Aug 3, 2004
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Music / music
English term or phrase: cross-picking
He used to show me these guitar techniques such as cross-picking and these exercises he wrote.
kadam77
Polish translation:gra kostką na "niesąsiednich" strunach
Explanation:
to jest technika gry na gitarze niejako emulująca grę na banjo lub na mandolinie.
Akordy są grane jako (często bardzo szybkie) arpeggia, a kostka przeskakuje z jednej struny na inną, nie sąsiadującą. (np. z E na D).
Technika jest dość trudna, ale to nie polega na graniu wyższych dźwięków na niższych strunach (z całym szacunkiem dla p. Popławskiego)
Tzn. grając można także grać wyższe dźwięki na niższych strunach, ale to nie jest sedno tej techniki.

w zależności od przeznaczenia tekstu dałbym opis i angielski termin w nawiasie, albo sam opis.

W linku do Homespun można sobie ściągnąć video mini-lekcję pokazującą bardzo ładnie jak to wszystko wygląda.
Selected response from:

PAS
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gra kostką na "niesąsiednich" strunach
PAS
5wydobywanie dźwięków wyższych na niższych stunachWitold Raczynski


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wydobywanie dźwięków wyższych na niższych stunach


Explanation:
nie słyszałem o krótszej nazwie po polsku


    www.pablo23.giointernet.co.uk/ nc/old/lesson_with_nuno_3.html
Witold Raczynski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PAS: niestety nie - patrz moja odpowiedź
13 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gra kostką na "niesąsiednich" strunach


Explanation:
to jest technika gry na gitarze niejako emulująca grę na banjo lub na mandolinie.
Akordy są grane jako (często bardzo szybkie) arpeggia, a kostka przeskakuje z jednej struny na inną, nie sąsiadującą. (np. z E na D).
Technika jest dość trudna, ale to nie polega na graniu wyższych dźwięków na niższych strunach (z całym szacunkiem dla p. Popławskiego)
Tzn. grając można także grać wyższe dźwięki na niższych strunach, ale to nie jest sedno tej techniki.

w zależności od przeznaczenia tekstu dałbym opis i angielski termin w nawiasie, albo sam opis.

W linku do Homespun można sobie ściągnąć video mini-lekcję pokazującą bardzo ładnie jak to wszystko wygląda.


    Reference: http://www.flatpick.com/Pages/FAQ/question.php?question=Cros...
    Reference: http://www.homespuntapes.com/prodpg/prodpg.asp?prodID=153
PAS
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 148
Grading comment
dziękuję