KudoZ home » English to Polish » Other

Tortilla chips

Polish translation: meksykanskie chipsy kukurydziane


15:41 Nov 18, 2001
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: Tortilla chips
.
Sebastian Kumos
Polish translation:meksykanskie chipsy kukurydziane
Explanation:
Tortilla chips to sa chipsy meksykanskie z kukurydzy.
Tortilla to tak naparwde maka - zwykle uzywa sie macznych plackow do burrito (placki maczne z miesem mielonym i przyprawami i z serem), a chipsy sa zwykle kukurydziane i podaje sie je zwykle z pikantna salsa jako przystawke przed obiadem, albo z guacamole (avocadom pomidory, cebula i czosnek, sol, pieprz - wszystko sie miesza na paste. Tez bardzo smaczne.
Tlumaczysz menu do restauracji?
Selected response from:

Ivona
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2meksykanskie chipsy kukurydziane
Ivona
5 +1OR chipsy tortillaponar


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
meksykanskie chipsy kukurydziane


Explanation:
Tortilla chips to sa chipsy meksykanskie z kukurydzy.
Tortilla to tak naparwde maka - zwykle uzywa sie macznych plackow do burrito (placki maczne z miesem mielonym i przyprawami i z serem), a chipsy sa zwykle kukurydziane i podaje sie je zwykle z pikantna salsa jako przystawke przed obiadem, albo z guacamole (avocadom pomidory, cebula i czosnek, sol, pieprz - wszystko sie miesza na paste. Tez bardzo smaczne.
Tlumaczysz menu do restauracji?

Ivona
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ponar
6 hrs

agree  Anna Gebert
15 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
OR chipsy tortilla


Explanation:
I agree with Iwona, but also:
chipsy tortilla (byly w menu knajpy w W-wie jak bylam ostatnim razem)

Przyklad menu:
"SPE-cjalne Trio dipów: świeże ogórki z jogurtem naturalnym i czosnkiem, salsa pomidorowa, pasta z avocado. Podawane z chipsami tortilla."
www.sheraton.com.pl/SPE_menu/

"WIADOMOŚCI URZ?DU PATENTOWEGO
... kukurydzy i ry?u, chipsy zawarte w tej klasie, chips'y tortilla, chipsy kukurydziane, precle, chleb, wyroby cukiernicze i piekarnicze, s?odycze, lody, miód ..."
www.arsinfo.pl/arspatent/wyd/wup_00/wup04_00/html/rznaki03....

Maybe somebody knows? -
Why "urzad patentowy" is listing "chips'y tortilla" and "chipsy kukurydziane" as different entities? Aren't they the same? :-)

ponar
PRO pts in pair: 695

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanna Burdon
6 hrs