KudoZ home » English to Polish » Other

roamer

Polish translation: roamer


17:05 Dec 10, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
/ mobile phone networks
English term or phrase: roamer
I guess it's a user of the "roaming" feature of mobile phone networks. What do you call him/her in Polish?
Piotr
Polish translation:roamer
Explanation:
GW:

Tzw. roamer musi być też świadom, że w ramach roamingu płatne są również połączenia przychodzące (tak jest w przypadku wszystkich sieci komórkowych). Dlaczego? Otóż osoba dzwoniąca z Polski do abonenta GSM może sądzić, że znajduje się on w Polsce, a więc liczy się z mniejszą opłatą (rozmowy międzynarodowe są przecież bardzo drogie). Teoretycznie "roamer" mógłby nie informować swego rozmówcy, że znajduje się akurat w Hongkongu. Obciążanie dzwoniącej z Polski osoby całkowitym kosztem rozmowy nie byłoby sprawiedliwe. Tak więc "roamer" płaci tylko za odcinek od polskiej granicy do kraju swego pobytu, zaś telefonująca z kraju osoba stawkę lokalną.
http://www.teleinfo.com.pl/ti/1997/15/f13.html
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1funkcja "roamer"
Lota
4roamerJacek Krankowski


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
roamer


Explanation:
GW:

Tzw. roamer musi być też świadom, że w ramach roamingu płatne są również połączenia przychodzące (tak jest w przypadku wszystkich sieci komórkowych). Dlaczego? Otóż osoba dzwoniąca z Polski do abonenta GSM może sądzić, że znajduje się on w Polsce, a więc liczy się z mniejszą opłatą (rozmowy międzynarodowe są przecież bardzo drogie). Teoretycznie "roamer" mógłby nie informować swego rozmówcy, że znajduje się akurat w Hongkongu. Obciążanie dzwoniącej z Polski osoby całkowitym kosztem rozmowy nie byłoby sprawiedliwe. Tak więc "roamer" płaci tylko za odcinek od polskiej granicy do kraju swego pobytu, zaś telefonująca z kraju osoba stawkę lokalną.
http://www.teleinfo.com.pl/ti/1997/15/f13.html

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Thanks

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
funkcja "roamer"


Explanation:
When I was in Poland a few months ago, people there explained the features of my new cell phone to me. They kept on saying "tu masz funkcje "roam", "wlaczasz sobie roamer(k)a!".
I had to ask for more explanations, never got the term translated, however.

Have a look at:
g jest to używanie telefonu z kartą polskiego operatora poza granicami Polski. W czasie pobytu za granicą abonent jest dostępny pod tym samym numerem telefonu (jak gdyby był cały czas w Polsce) i cały czas ma możliwość dzwonienia w ten sam sposób co w Polsce (z małym wyjątkiem co do prefiksów międzynarodowych, patrz poniżej). Odbywa się to w sposób całkowicie niezauważalny dla dzwoniących.





    Reference: http://www.rasco.krakow.pl/gsm/co.htm
Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian
2 hrs