KudoZ home » English to Polish » Other

to break ground

Polish translation: położyć kamień węgielny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to break ground
Polish translation:położyć kamień węgielny
Entered by: Maciej Andrzejczak

21:32 Feb 24, 2006
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: to break ground
Newsletter o inwestycjach firmowych. Wyrażenie to występuje w necie w tym kontekscie (budowa nieruchomości)


Plans are progressing well with our new facility in India.

We have broken ground and are starting to build, with the expectation that we will be opening the doors in late 2006, which will give us a presence in one of the fastest growing and exciting markets in the world
Maciej Andrzejczak
Poland
położyć kamień węgielny
Explanation:
jeśli ma być coś bardziej fancy - tylko nie wiem do jakiego stopnia używa się tego terminu w przenośni...
Selected response from:

Michał Wiśniewski
Grading comment
dzięki, fajnie mi się w tym kontekście komponuje; pozdrawiam pozostałych odpowiadających
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1położyć kamień węgielny
Michał Wiśniewski
4przystąpić do realizacji inwestycji
Adam Lankamer
4wbić pierwszą łopatępidzej
4 -1poczynić postępy
Witold Wiechowski


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przystąpić do realizacji inwestycji


Explanation:
imho

Merriam Webster:
–break ground 1 : to begin construction usually used with for

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1345

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
poczynić postępy


Explanation:
http://tinyurl.com/qpefg

Idiom: Break ground

If you break ground, or break new ground, you make progress, taking things into a new area or going further than anyone has gone before. 'Ground-breaking' is used an adjective.



Witold Wiechowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michał Wiśniewski: nie w tym kontekście, tutaj jest to słownictwo branżowe w budownictwie...
32 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
położyć kamień węgielny


Explanation:
jeśli ma być coś bardziej fancy - tylko nie wiem do jakiego stopnia używa się tego terminu w przenośni...

Michał Wiśniewski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 114
Grading comment
dzięki, fajnie mi się w tym kontekście komponuje; pozdrawiam pozostałych odpowiadających

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jolanta Konowalczyk
8 hrs

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wbić pierwszą łopatę


Explanation:
Rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka Trasy Siekierkowskiej. Wiceprezdyent Andzrej Urbański, Naczelny Dyrektor ZDM Marek Mistewicz oraz prezes firmy Budimex-Dromex Stefan Bekir Assanowicz wbili pierwszą łopatę pod inwestycję. Pierwsi kierowcy dojadą arterią do Płowieckiej za dziewięć miesięcy.
jest tych pierwszych łopat w googlu parę setek.
(tylko nie wierzcie w tych dziewięć miesięcy-brednie totalne)

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71