KudoZ home » English to Polish » Other

clampshell

Polish translation: pudelko z pokrywka (wieczkiem), zamykane pudelko


20:17 Jan 2, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: clampshell
some sort of packaging
aga
Polish translation:pudelko z pokrywka (wieczkiem), zamykane pudelko
Explanation:
New Oxford Dictionary of English:
a thing with hinged parts that open and shut in a munner resembling the parts of such [clam]shell
Nie przychodzi mi do glowy polska nazwa pojemnika, ktory by sie tak zamykal, 'z pokrywka" obejmuje tez (a moze nawet przede wszystkim) pudelko z pokrywka luzem, ale co zrobic.
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pojemnik z pokrywą uchylną
leff
4opakowanie/pudelko zamykane dociskowoponar
4pudelko z pokrywka (wieczkiem), zamykane pudelko
Jakub Szacki


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pudelko z pokrywka (wieczkiem), zamykane pudelko


Explanation:
New Oxford Dictionary of English:
a thing with hinged parts that open and shut in a munner resembling the parts of such [clam]shell
Nie przychodzi mi do glowy polska nazwa pojemnika, ktory by sie tak zamykal, 'z pokrywka" obejmuje tez (a moze nawet przede wszystkim) pudelko z pokrywka luzem, ale co zrobic.

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opakowanie/pudelko zamykane dociskowo


Explanation:
I would translate it as -- opakowanie/pudelko z zaciskiem (kleszczowym) OR zamykane dociskowo(kleszczowo)
OR
opakowanie typu "clampshell"

clamp (słownik ogólny)=klamra; imadło; kleszcze; zacisk

A clampshell box -- example -- it's a box that holds a rental tape at the video rental store.

ponar
PRO pts in pair: 695

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pojemnik z pokrywą uchylną


Explanation:
wydaje mi się, że właśnie ta uchylna (czyli na stałe przymocowana do pojemnika) pokrywa jest najważniejszym wyróżnikiem opakowań typu 'clampshell box', np. tej skrzyni na zabawki:
http://carimex.home.pl/produkty/4762.htm

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240