KudoZ home » English to Polish » Other

social inclusion

Polish translation: partycypacja socjalna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:social inclusion
Polish translation:partycypacja socjalna
Entered by: Teresa Goscinska

15:12 Jan 3, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: social inclusion
Prepare a national strategy, including data collection, with a view to future participation in the European strategy on social inclusion.
Joanna Nowak
partycypacja socjalna
Explanation:
moje tlumaczenie
Selected response from:

Teresa Goscinska
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5inkluzja społeczna
Katarzyna Gelger
5partycypacja socjalna
Teresa Goscinska
4 +1wlaczenie spoleczneJacek Krankowski
4propozycja pokudosowaanglista


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wlaczenie spoleczne


Explanation:
Europejska Sie? Doskonalenia PULMAN
... takich, jak: dost?p on-line do kultury, nauczanie ustawiczne, w??czenie spo?eczne,
umiej?tno?? pos?ugiwania si? technikami cyfrowymi czy dostarczanie ...
ebib.oss.wroc.pl/pulman.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-03 15:24:57 (GMT)
--------------------------------------------------

To niewatpliwie BARDZO latwe pytanie, jednak:

KOMUNIKAT (self inflicted thoughts - easy or difficult?)

Moi drodzy,

jestem pewien, ze rok zaczal sie wszystkim znakomicie, wiec dorzuce jeszcze do tego male zyczenie, abysmy zdwoili dawke zdrowego rozsadku przy klasyfikowaniu pytan terminologicznych do kategorii latwych (za ktore nie beda przyznawane punty KudoZ, wiec niektorzy w ogole tam nie beda zagladac) badz tez trudnych. Dzisiaj rano \"przerzucilem\" z tej pierwszej kategorii do drugiej cala serie pytan marketingowych, ktore, na mily Bog, zwazywszy na zaangazowanie odpowiadajacych i czas poswiecony na poszukiwania w Internecie, naprawde do latwych nie naleza.

Przypominam definicje ze stron ProZ:
A translation question is \'easy\' if any bilingual person will be able to answer it.

Dla swietego spokoju zostawilem posrod latwych wszystkie inne terminy (no, moze z wyjatkiem \"cut-off pressure\"), ale w glebi ducha nie jestem przekonany, ze kazda \"dwujezyczna\" (?) osoba zetknela sie w obydwu jezykach zarowno z \"olimpiadami przedmiotowymi\" jak i z \"gift certificate\". Bo przeciez nawet o tak trywialnych slowkach jak \"albo\"/\"lub\" nie wszyscy pamietamy z logiki (z wyjatkiem prawnikow), ze pierwsze z nich wyraza idee \"either...or...\" a drugie \"and/or\", gdyz \"Dam ciastko Magdzie albo Krysi\" oznacza, ze tylko jedna z nich moze je ode mnie dostac, zas \"Magdzie lub Krysi\" oznacza, ze albo jedna, albo druga, albo obydwie.

Bez wzgledu jednak na to, czy uznamy cos subiektywnie za \"latwe\" czy tez \"trudne\", bardzo prosze osoby z uprawnieniami (KudoZ leaders)i ochota do korygowania kategorii pytan, aby czynily to bardzo rozwaznie i - prosba od ProZ - aby nie zmienialy kategorii w dol (z trudnej na latwa), gdy padla juz odpowiedz, gdyz moglibysmy w ten sposob pozbawic kogos punktacji wbrew jego woli. Oczywiscie wszyscy wiemy, ze nasze odpowiedzi na pytania powodowane sa altruizmem, ale regul gry tez trzeba przestrzegac.

Jeszcze raz: wszystkiego najlepszego!

Jacek Krankowski
Moderator


Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Hussain
14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
partycypacja socjalna


Explanation:
moje tlumaczenie

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

773 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
propozycja pokudosowa


Explanation:
readaptacja społeczna http://www.proz.com/kudoz/461603
Dom Readaptacji Społecznej Dla Samotnych Matek z Dziećmi i Ludzi Samotnych Markot
=
Markot - Social Inclusion Centre for Single Mothers and Single People

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

3337 days   confidence: Answerer confidence 5/5
inkluzja społeczna


Explanation:
typowy termin z dziedziny socjologii
J Grotowska-Leder: "Ekskluzja i inkluzja społeczna"

Katarzyna Gelger
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 264