KudoZ home » English to Polish » Other

Performance Assignment Program

Polish translation: Program Zadan Testowych lub Praktycznych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Performance Assignment Program
Polish translation:Program Zadan Testowych lub Praktycznych

08:46 Jan 5, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: Performance Assignment Program
Participation in the Performance Assessment/ Performance Assignment Program

context: Individualized Education Program
Program Oceny Umiejętności??
Teresa Jaczewska
Test Umiejetnosci/Program Zadan Testowych OR Praktycznych
Explanation:
Uczestnictwo w Tescie Umiejetnosci/Programie Zadan Testowych OR Praktycznych

Performance Assessment = test umiejetnosci, evaluacja umiejetnosci ucznia (funkcjonalnych, konkretnych umiejetnosci); moze byc w postaci eksperymentow, wypracowan otwartych, problemow matematycznych etc.
Performance Assignment Program = ewaluacja umiejetnosci ucznia, wykonania specyficznych zadan/prac czy rozwiazywania problemow (czyli wiedza praktyczna)

IEP= Indiwidualny Program Nauki -- dla dzieci w wieku szkolnym (ponizej 5 lat jest IFSP).

"WHAT IS IT? Performance assessment, also known as alternative or authentic assessment, is a form of testing that requires students to perform a task rather than select an answer from a ready-made list. For example, a student may be asked to explain historical events, generate scientific hypotheses, solve math problems, converse in a foreign language, or conduct research on an assigned topic...
Extended tasks are assignments that require sustained attention in a single work area and are carried out over several hours or longer. Such tasks could include drafting, reviewing, and revising a poem; conducting and explaining the results of a science experiment on photosynthesis; or even painting a car in auto shop."
http://www.ed.gov/pubs/OR/ConsumerGuides/perfasse.html

"...Podejście holistyczne wymaga stosowania zadań testowych, na które oczekujemy obszerniejszej odpowiedzi, polegającej na zastosowaniu wiedzy i umiejętności ucznia do rozwiązania jakiegoś problemu, wyrażenia własnej opinii, przedstawienia stanu rzeczy, napisania komentarza, itp. Są to zawsze zadania otwarte (czyli takie, które wymagają sformułowania, a nie wskazania odpowiedzi)..."
http://www.wszpwn.com.pl/default.asp?section=KLUB&ID=568

Best, Agnieszka
Selected response from:

ponar
Grading comment
Excellent! Many thanks!
Regards,
Teresa
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2program oceny umiejetnosci (lub dzialalnosci, wynikow..)
Teresa Goscinska
4Test Umiejetnosci/Program Zadan Testowych OR Praktycznychponar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
program oceny umiejetnosci (lub dzialalnosci, wynikow..)


Explanation:
jest OK dla the Performance Assessment Program
the Performance Assignment Program- troche nie rozumiem roznicy
Assignment (= zadanie) nie bardzo mi tu pasuje


Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Szulc
8 hrs

agree  Romuald Pawlikowski
9 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Test Umiejetnosci/Program Zadan Testowych OR Praktycznych


Explanation:
Uczestnictwo w Tescie Umiejetnosci/Programie Zadan Testowych OR Praktycznych

Performance Assessment = test umiejetnosci, evaluacja umiejetnosci ucznia (funkcjonalnych, konkretnych umiejetnosci); moze byc w postaci eksperymentow, wypracowan otwartych, problemow matematycznych etc.
Performance Assignment Program = ewaluacja umiejetnosci ucznia, wykonania specyficznych zadan/prac czy rozwiazywania problemow (czyli wiedza praktyczna)

IEP= Indiwidualny Program Nauki -- dla dzieci w wieku szkolnym (ponizej 5 lat jest IFSP).

"WHAT IS IT? Performance assessment, also known as alternative or authentic assessment, is a form of testing that requires students to perform a task rather than select an answer from a ready-made list. For example, a student may be asked to explain historical events, generate scientific hypotheses, solve math problems, converse in a foreign language, or conduct research on an assigned topic...
Extended tasks are assignments that require sustained attention in a single work area and are carried out over several hours or longer. Such tasks could include drafting, reviewing, and revising a poem; conducting and explaining the results of a science experiment on photosynthesis; or even painting a car in auto shop."
http://www.ed.gov/pubs/OR/ConsumerGuides/perfasse.html

"...Podejście holistyczne wymaga stosowania zadań testowych, na które oczekujemy obszerniejszej odpowiedzi, polegającej na zastosowaniu wiedzy i umiejętności ucznia do rozwiązania jakiegoś problemu, wyrażenia własnej opinii, przedstawienia stanu rzeczy, napisania komentarza, itp. Są to zawsze zadania otwarte (czyli takie, które wymagają sformułowania, a nie wskazania odpowiedzi)..."
http://www.wszpwn.com.pl/default.asp?section=KLUB&ID=568

Best, Agnieszka


    Reference: http://www.ed.gov/pubs/OR/ConsumerGuides/perfasse.html
    Reference: http://www.wszpwn.com.pl/default.asp?section=KLUB&ID=568
ponar
PRO pts in pair: 695
Grading comment
Excellent! Many thanks!
Regards,
Teresa