KudoZ home » English to Polish » Other

birth defects

Polish translation: wada wrodzona


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:birth defect
Polish translation:wada wrodzona
Entered by: Piotr Turski

21:00 Jan 13, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: birth defects
thalidomide is known to cause birth defects
Nika
wady wrodzone
Explanation:
That's what it's called.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-13 21:13:23 (GMT)
--------------------------------------------------

also \"wady rozwojowe\"
e.g. \"Lek uspokajaj±cy i ¶rodek nasenny - Talidomid - nie jest stosowany od lat w większo¶ci krajów, ponieważ powodował wady wrodzone u dzieci, których matki zażywały go w czasie ci±ży.\" - www.resmedica.pl/zdnewsarch1.html
Selected response from:

Piotr Turski
Poland
Grading comment
bardzo dziękuję za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5wady wrodzone
Piotr Turski
5wady genetyczneanin


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
wady wrodzone


Explanation:
That's what it's called.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-13 21:13:23 (GMT)
--------------------------------------------------

also \"wady rozwojowe\"
e.g. \"Lek uspokajaj±cy i ¶rodek nasenny - Talidomid - nie jest stosowany od lat w większo¶ci krajów, ponieważ powodował wady wrodzone u dzieci, których matki zażywały go w czasie ci±ży.\" - www.resmedica.pl/zdnewsarch1.html

Piotr Turski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 335
Grading comment
bardzo dziękuję za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska
36 mins

agree  Anna Korzeniowska-Bihun
44 mins

agree  desperado: :o)
1 hr

agree  Romuald Pawlikowski
1 hr

agree  Araksia Sarkisian
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wady genetyczne


Explanation:
Wady genetyczne sa zawarte w DNA. Wady powstale na skutek zazywania Thalidomidu nie zaliczaja sie do nich. (A propos, Thalidomid jest obecnie stosowany w USA w leczeniu AIDS. Jak dotad ostatecznych wynikow brak.)

anin

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Piotr Turski: Wady wrodzone (powstajace przed narodzinami) mozna podzielic na genetyczne (wynikajace z tego, co trwale zapisane w DNA) i rozwojowe (skutek zaburzenia procesu rozwoju embrionalnego, np. wlasnie przez Talidomid).
12 mins