KudoZ home » English to Polish » Other

publicly traded corporation registered with NASDAQ (GEMS)

Polish translation: spółka, której akcje notowane są na NASDAQ (GEMS)


08:45 Jan 17, 2002
English to Polish translations [PRO]
/ companies
English term or phrase: publicly traded corporation registered with NASDAQ (GEMS)
Firma nie jest przedsiębiorstwem państwowym, więc nie jest to "public corporation".
Katarzyna Chmiel
Poland
Polish translation:spółka, której akcje notowane są na NASDAQ (GEMS)
Explanation:
public corp. doslownie: spolka, ktorej akcje znajduja sie w obrocie publicznym

= potocznie: spolka gieldowa

GEMS = Glenayre Technologies
Inc.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-17 09:02:53 (GMT)
--------------------------------------------------


USTAWA
z dnia 21 sierpnia 1997 r.
Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi.
(Dz. U. z dnia 3 października 1997 r.)
operuje rowniez pojeciem \"spolka publiczna\", np.:

Art. 84. 1. Spółka publiczna z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana wprowadzać do publicznego obrotu każdą kolejną emisję akcji.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-17 09:10:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Jest roznica miedzy dopuszczeniem do obrotu a wprowadzeniem do obrotu. Spolka publiczna jest spolka, ktorej AKCJE (a nie ona sama) nie tylko zostaly dopuszczone do obrotu publicznego, ale rowniez sie w tym obrocie znajduja (patrz np. Leksykon bankowo-gieldowy). Oczywiscie w tym przypadku okreslenie \"dopuszczona i notowana\" sprawe jednoznacznie wyjasnia.
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2firma dopuszczona do obrotu publicznego notowana na NASDAQ
Romuald Pawlikowski
4 +1spółka, której akcje notowane są na NASDAQ (GEMS)Jacek Krankowski
4firma w obrocie publicznym zarejestrowana w systemie NASDAQmakary


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spółka, której akcje notowane są na NASDAQ (GEMS)


Explanation:
public corp. doslownie: spolka, ktorej akcje znajduja sie w obrocie publicznym

= potocznie: spolka gieldowa

GEMS = Glenayre Technologies
Inc.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-17 09:02:53 (GMT)
--------------------------------------------------


USTAWA
z dnia 21 sierpnia 1997 r.
Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi.
(Dz. U. z dnia 3 października 1997 r.)
operuje rowniez pojeciem \"spolka publiczna\", np.:

Art. 84. 1. Spółka publiczna z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana wprowadzać do publicznego obrotu każdą kolejną emisję akcji.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-17 09:10:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Jest roznica miedzy dopuszczeniem do obrotu a wprowadzeniem do obrotu. Spolka publiczna jest spolka, ktorej AKCJE (a nie ona sama) nie tylko zostaly dopuszczone do obrotu publicznego, ale rowniez sie w tym obrocie znajduja (patrz np. Leksykon bankowo-gieldowy). Oczywiscie w tym przypadku okreslenie \"dopuszczona i notowana\" sprawe jednoznacznie wyjasnia.

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian
14 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
firma dopuszczona do obrotu publicznego notowana na NASDAQ


Explanation:
firma/spółka/przedsiębiorstwo

lub ...w NASDAQ


    Reference: http://www.ekonomia.odeon.pl/2gielda/warunki.php3
Romuald Pawlikowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 713

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: nie: firma i nie: przedsiebiorstwo; patrz rowniez moja uwaga nt. dopuszczenia/wprowadzenia
7 mins
  -> OK: spółka...

agree  Araksia Sarkisian
14 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
firma w obrocie publicznym zarejestrowana w systemie NASDAQ


Explanation:
System NASDAQ to elektroniczny system obrotu papierami, głównie firm pozagiełdowych, ale również zarejestrowanych na NYSE
(wg Barron's Dictionary of Finance and Investor Terms)

GEMS - to symbol spółki Glenayre Technologies, Inc.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-17 10:29:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Oczywiście Jacek ma rację, nie firma, tylko spółka.



    Reference: http://www.nasdaq.com
    Reference: http://quotes.nasdaq.com/quote.dll?page=multi&mode=stock&sym...
makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 225