KudoZ home » English to Polish » Other

Home Maker

Polish translation: gospodyni domowa


23:49 Jan 30, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: Home Maker
Certificate of death. Decedent's usual occupation: Home Maker
Magda
Polish translation:gospodyni domowa
Explanation:
Tak tlumacza to zajecie urzednicy w Ameryce, from my own experience
Selected response from:

Mike Szumowski
Canada
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gospodyni domowaMike Szumowski
5przy mezudarotob
4 +1kobieta nie pracujaca zawodowoWTLS
4 +1osoba prowadząca gospodarstwo domowe
Piotr Grabias
3 +1gosposiaxxxMala Mi


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
osoba prowadząca gospodarstwo domowe


Explanation:
The American Heritage Dictionary gives the following definition of homemaker:
"One who manages a household."

Nie jest to gospodyni domowa, gdyż ten sam słownik podaje następującą definicję:
"A woman who manages her own household as her main occupation."
Rozumiem, że home maker może prowadzić cudze (czyjeś) gospodarstwo domowe.

Piotr Grabias
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Izabella Kraus: Nie zgadzam sie. Home maker to kobieta nie pracujaca zawodowo, tylko prowadzaca dom. Eufemizm na okreslenie tzw. kury domowej, powstaly w dobie feminizmu.
10 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gospodyni domowa


Explanation:
Tak tlumacza to zajecie urzednicy w Ameryce, from my own experience

Mike Szumowski
Canada
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxMala Mi: W kontekście uwag Zyldzi, "gospodyni domowa" mnie się podoba
10 hrs

agree  cquest
3365 days

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kobieta nie pracujaca zawodowo


Explanation:
Yes, "gospodyni domowa" is the most obvious one, but doesn't it sound a bit like the person in question could have been working for someone else as well (housekeeper). That's why I'm suggesting the above.

WTLS
United States
PRO pts in pair: 150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Izabella Kraus: To jest moim zdaniem najlepsze
9 hrs

neutral  xxxMala Mi: Kobieta nie pracująca zawodowo nie zawsze jest dobrą "gospodynią domową", czasami ma dwie lewe ręce i nie zajmuje się domem.
10 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
gosposia


Explanation:
W Polsce to brzmi tak bardziej swojsko.
Jak wiadomo, gosposia zawsze zajmuje sie czyimś mieszkaniem.

xxxMala Mi
PRO pts in pair: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Izabella Kraus: No wlasnie, czyli kompletnie chybione. Bo home maker zajmuje sie swoim wlasnym mieszkaniem, mezem, dziecmi itd. Stwarza im dom. Strazniczka ogniska i itp. tralala.
2 hrs
  -> Zgoda. Zasugerowałam się opisem p.Piotra

2 days 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
przy mezu


Explanation:
Feministki zapominaja ze po Polsku istniej urocze sformulowanie, ale jest anty-kobiece :-) Kiedys home maker to byla housewife :-)

darotob
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 551