KudoZ home » English to Polish » Other

reference text

Polish translation: klasyczna pozycja


16:58 Sep 5, 2006
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: reference text
His 1st book is widely used as a reference text in engineering and applied science departaments.
madziag
Polish translation:klasyczna pozycja
Explanation:
nie dosłownie, ale tak czasami mówią i dokładnie o to chodzi - książka, do której wszyscy się odwołują...

Przetłumaczona na trzydzieści języków ukazała się już w ponad dziewięciu milionach egzemplarzy i stała się klasyczną pozycją literatury popularnonaukowej. ...
pasaz.wp.pl/cid,2575,katalog.html

Książka Arnolda Van Gennepa (1873-1937) jest klasyczną pozycją w dziejach antroplogii kulturowej. Autor udowa ... Pozycja dostępna natychmiast Pierwsze ...
www.liber.pl/search.php?option=catalog&catalog=300000

„Wielka transformacja” stała się także klasyczną pozycją socjologii historycznej. [edytuj]. Bibliografia. The Great Transformation (1944). ...
pl.wikipedia.org/wiki/Karl_Polanyi


Warto przy okazji wspomnieć publikacje, które zawierają specjalnie wybrane typowe błędy z prasy – tu klasyczną pozycją jest książka Walerego Pisarka Słownik ...
morfologik.blogspot.com/2006_05_01_morfologik_archive.html
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
serdeczne dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5tekst źródłowy
Adam Lankamer
4klasyczna pozycjaMarek Daroszewski (MrMarDar)
3 -1podręcznik
SlawekW


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
tekst źródłowy


Explanation:
imho

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1345

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  LukaszPL
2 hrs

agree  Ania Grajek
2 hrs

agree  joannap
4 hrs

agree  Agnieszka Hayward
5 hrs

agree  Roman Kozierkiewicz: Tekst, na który można się powołaćl lub przywołać jako źródło
13 hrs

1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
podręcznik


Explanation:
w tym kontekście czemu nie?

SlawekW
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 295

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Roman Kozierkiewicz: Pierwsz książka nie musi być podręcznikiem, ale moze być pozycją, na którą powołuja się następni autorzy
13 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klasyczna pozycja


Explanation:
nie dosłownie, ale tak czasami mówią i dokładnie o to chodzi - książka, do której wszyscy się odwołują...

Przetłumaczona na trzydzieści języków ukazała się już w ponad dziewięciu milionach egzemplarzy i stała się klasyczną pozycją literatury popularnonaukowej. ...
pasaz.wp.pl/cid,2575,katalog.html

Książka Arnolda Van Gennepa (1873-1937) jest klasyczną pozycją w dziejach antroplogii kulturowej. Autor udowa ... Pozycja dostępna natychmiast Pierwsze ...
www.liber.pl/search.php?option=catalog&catalog=300000

„Wielka transformacja” stała się także klasyczną pozycją socjologii historycznej. [edytuj]. Bibliografia. The Great Transformation (1944). ...
pl.wikipedia.org/wiki/Karl_Polanyi


Warto przy okazji wspomnieć publikacje, które zawierają specjalnie wybrane typowe błędy z prasy – tu klasyczną pozycją jest książka Walerego Pisarka Słownik ...
morfologik.blogspot.com/2006_05_01_morfologik_archive.html


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 654
Grading comment
serdeczne dzięki