KudoZ home » English to Polish » Other

kugel

Polish translation: kugiel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:kugel
Polish translation:kugiel

10:46 Feb 25, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: kugel
nazwa żydowskiej tradycyjnej potrawy.
Nika
Deser !!! See the explanation...lol
Explanation:
Kugel
Kugel jest to kolejne danie, które zawiera kilka różnych składników.
Słowo kugel generalnie tłumaczone jest jako deser. Wymawiane jest kugel albo kigel w zależności od tradycji rodzinnych. Kugel może być zarówno dodatkiem do dania głównego jak i deserem. Podawany jako dodatek do dania głównego jest to zapiekanka ziemniaczana z jajkami i cebulą. Podawany jako deser zazwyczaj jest robiony z makaronu i kilku owoców z orzeszkami w puddingu na bazie jajek. Kugel zrobiony z makaronem nazywany jest lokszen.Danie to może być podawane na ciepło lub zimno.

From: Jewish Cooking
Selected response from:

Araksia Sarkisian
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4this is Yiddish
Csaba Ban
5 +1OR kugielanglista
4 +1kugelJacek Krankowski
4Deser !!! See the explanation...lol
Araksia Sarkisian
4kugel
Andrzej Lejman


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kugel


Explanation:
dokladnie tak

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kugel


Explanation:
Liczne polskie strony Google, np.:

Kugel
Slonskie jodlo : Kugel. Skladniki: Ziemniaki 1 1\2
kg. Cebula 30 dag. Maka pszenna 2 dag. ...
www.biznet1.com/cooking/silesian/124.htm - 2k - Copie cachée - Pages similaires

Potrawy
... Kugel z rodzynkami. Pół szklanki ugotowanego bez soli ryżu, 3 jajka, pół szklanki
cukru, ćwierć szklanki rodzynek, wanilia, skórka pomarańczowa, 3 ...
www.geocities.com/abrasza/pl/potrawy.htm


Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian
6 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
this is Yiddish


Explanation:
My Polish is rather poor, but I do understand written texts. Anyway, "kugel" is most probably niether English nor Polish but Yiddish.
According to the recipe it must be very tasty!

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: unfortunately, most yiddish dishies are not tasty - for us, at least :-((
6 mins

neutral  Jacek Krankowski: 3,190 hits on Google for English-language websites about "kugel." Otherwise, what would you call it in English? Disagree with A.Lejman: I wouldn't say that "most" yiddish dishes I have tried are not tasty! De gustibus...
17 mins

agree  Izabella Kraus: moze Ty, Andrzej,nie umiesz ich dobrze ugotowac ? :))
1 hr

agree  Jakub Szacki: but still there are several Yiddish words in everyday Polish
2 hrs

agree  Araksia Sarkisian: ěäčĺčđĺú
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
OR kugiel


Explanation:
To samo, ale inaczej pisane:
kugiel x 232 w polskim "Googlu"
kugel x 258 tamże

Katarzyna Pospieszyńska w książce "Cymes czyli kuchnia żydowska":
"Kugieles i szarloty:
Kugiel należy do tradycyjnych potraw szabasowych oraz świątecznych. Można podawać go jako danie główne lub serwować z daniami mięsnymi lub z drobiu, słodki kugel można podawać na deser"(...)
Potem podaje 7 przepisów: kugiel rybny/ z kaszy/ z ryżu / z cebuli / z kapusty/ z ziemniaków / z makaronu.
Panie Andrzeju, mogę podesłać któryś (przepis).



anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Deser !!! See the explanation...lol


Explanation:
Kugel
Kugel jest to kolejne danie, które zawiera kilka różnych składników.
Słowo kugel generalnie tłumaczone jest jako deser. Wymawiane jest kugel albo kigel w zależności od tradycji rodzinnych. Kugel może być zarówno dodatkiem do dania głównego jak i deserem. Podawany jako dodatek do dania głównego jest to zapiekanka ziemniaczana z jajkami i cebulą. Podawany jako deser zazwyczaj jest robiony z makaronu i kilku owoców z orzeszkami w puddingu na bazie jajek. Kugel zrobiony z makaronem nazywany jest lokszen.Danie to może być podawane na ciepło lub zimno.

From: Jewish Cooking


    Reference: http://www.jewish.org.pl/polskie/JewFAQ/food.htm
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376