KudoZ home » English to Polish » Other

treaty settlements

Polish translation: zaspokajanie roszczeń traktatowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:treaty settlements
Polish translation:zaspokajanie roszczeń traktatowych
Entered by: Andrzej Glazek

23:14 Mar 17, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: treaty settlements
settlements that result from treaties.
The sentence reads:

Private property will not be expropriated for treaty settlements.
Lota
United States
zaspokajanie roszczeń traktatowych
Explanation:
Zdanie w całości: Własność prywatna nie będzie wywłaszczana w ramach zaspokajania roszczeń traktatowych.

Chodzi zapewne o roszczenia wynikające z traktatów zawartych przez niektóre rządy (np. w Nowej Zelandii i Kanadzie (BC)) w sprawie roszczeń rdzennej ludności.
Selected response from:

Andrzej Glazek
Poland
Grading comment
this suits my context the best. Thank you all for your contributions!

Lota
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zaspokajanie roszczeń traktatowych
Andrzej Glazek
4 +1ustalenia kontraktu / umowy
Araksia Sarkisian
4osiedla przewidziane traktatem?
Jakub Szacki


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osiedla przewidziane traktatem?


Explanation:
js

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857
Grading comment
nie chodzi o osiedla tylko o ustalenia prawne.
The asker has declined this answer
Comment: nie chodzi o osiedla tylko o ustalenia prawne.

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ustalenia kontraktu / umowy


Explanation:
Własność prywatna nie będzie uwłaszczona zgodnie z umową.

settlement (słownik ogólny)
[ ′setlmnt] n
1. uregulowanie; załatwienie (spraw, formalności); rozliczenie
2. kontrakt; umowa
3. osiedlanie się
4. osada
5. osiadanie; osadzanie się

settlement (słownik nauk. tech.)

1. osiadanie (np. fundamentu)
2. osiedle; osadnictwo, zaludnienie, osiedlenie
3. rozstrzygnięcie, załatwienie, uregulowanie
4. umowa, kontrakt


--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 23:31:39 (GMT)
--------------------------------------------------

ustalenia, wynikające z kontraktu/umowy

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-17 23:52:38 (GMT)
--------------------------------------------------

przepraszam bardzo, wywłaszczona zgodnie z umową....lol


Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
1 min
  -> Dziękuję!

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zaspokajanie roszczeń traktatowych


Explanation:
Zdanie w całości: Własność prywatna nie będzie wywłaszczana w ramach zaspokajania roszczeń traktatowych.

Chodzi zapewne o roszczenia wynikające z traktatów zawartych przez niektóre rządy (np. w Nowej Zelandii i Kanadzie (BC)) w sprawie roszczeń rdzennej ludności.

Andrzej Glazek
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 214
Grading comment
this suits my context the best. Thank you all for your contributions!

Lota

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska: mysle ze o to tu chodzi
38 mins