KudoZ home » English to Polish » Other

crock of shit

Polish translation: bagno


08:30 Mar 22, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: crock of shit
an unpleasant experience or event
agusia
Polish translation:bagno
Explanation:
OR
szambo

OR
kanał

zależnie od kontekstu, a bardziej parlamentarne od tłumaczenia dosłownego
Selected response from:

leff
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7kupa gówna
Andrzej Lejman
5 +4bzdura, gówno prawda
PAS
4kałabania
maciejm
4bagno
leff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
kupa gówna


Explanation:
przepraszam :-)

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: można by trochę oględniej: kupa (góra) gnoju
2 mins
  -> Oczywiście, zależy od kontekstu i ogólnego tonu wypowiedzi. Ale prosze się zastanowić, jaki jest współczesny język potoczny Polaków :-(((

agree  Witold
6 mins

agree  EWKA
7 mins

agree  maciejm
12 mins

agree  Jakub Szacki: jestem zdecydowanie za gownem, w koncu sa bardziej obsceniczne slowa
41 mins

agree  anglista: np. wdepnąć w gówno
1 hr

agree  kataryna
1 hr

disagree  Lota: wydaje mi sie, ze mimo, ze jest to doslowne tlumacznie, nie jest za bardzo przyjete tak wlasnie opisac nieprzyjemne doswiadczenie. Po angielsku jest to bardzo czeste, ale po polsku?
7 hrs

agree  xxxwojtekl
7 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kałabania


Explanation:
Kargul z "Samych Swoich" mawiał w takich sytuacjach: "No, Kazmirz, popadli my w kałabaniu, a czort karty rozdaje".

To oczywiście żart. M.M.

maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bagno


Explanation:
OR
szambo

OR
kanał

zależnie od kontekstu, a bardziej parlamentarne od tłumaczenia dosłownego

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: słabe, nie oddaje "napięcia"
3 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
bzdura, gówno prawda


Explanation:
Z całym szacunkiem dla PT tłumaczy, "crock of shit" to nie jest "unpleasant experience ani kupa czegokolwiek.
Random House Webster's Electronic Unabridged Dictionary (1996):

crock4 (krok), n. Slang.
a lie; exaggeration; nonsense: The entire story is just a crock.
[orig. unclear, though often taken as a euphemism for a crock of shit]


PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1277

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: Z całym szacunkiem dla [PAS] i podziękowaniem za cenną wskazówkę uważam zatem, że wypowiedź typu: "Cała ta historia to kupa gówna" oddaje intencję mówiącego.
4 hrs
  -> to już całkowicie subiektywne, ale "Cała ta historia to..." dla moich uszu brzmi trochę sztucznie. Ja bym np. powiedział "To wszystko g.p."Wlazł sam na K2?! G.P.! (what a crock!)

agree  Lota: absolutely this is much much better
4 hrs

agree  Ivona
7 hrs

agree  Kasprzycki: this translation makes more sense
8 hrs