KudoZ home » English to Polish » Other

sweeper

Polish translation: pomocnik (obrony)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sweeper
Polish translation:pomocnik (obrony)
Entered by: Miroslaw Owinski

07:02 May 10, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: sweeper
a football player who plays behind other defending players

Nie jestem mocna w futbolu, ale czy to moze byc po prostu 'obronca'?
agusia
pomocnik (obrony)
Explanation:
W futbolu amerykanskim nie ma takiej funkcji jak "sweeper". Natomiast, w pilce noznej,w zargonie sportowym slowo to odnosi sie do zawodnika, ktory operuje w srodkowej czesci boiska, wspomagajac atak i obrone.
Zrodlo: rozmowy z amerykanskimi kibicami pilki noznej.
Selected response from:

Miroslaw Owinski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5wymiatacz
bartek
4w temacie "wymiatacz" ciąg dalszy
Tomasz Niedbala
4pomocnik (obrony)Miroslaw Owinski
2 +1liberoLM


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
wymiatacz


Explanation:
AFAIK


--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-10 07:16:11 (GMT)
--------------------------------------------------

Założyłam, że pytanie dotyczy footballu amerykańskiego. Libero, to raczej w soccerze.

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala: Dobrym przykładem był nasz Gorgoń z Górnika Zabrze (jeśli dobrze pamiętam?)
8 mins
  -> Ja wolałam Oślizłę :-)

agree  Andrzej Lejman: "Wymiatacz Oślizło" stał sie rodzajem stałego związku frazeologicznego.
54 mins
  -> Pamiętam! Rzeczywiście tak było

agree  maciejm
1 hr
  -> :-))

agree  kataryna
1 hr
  -> Hej :-)

agree  Olaf
1 day11 hrs
  -> Thank you

7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
libero


Explanation:
Fani piłki nożnej podpowiadaja mi, ze taki zawodnik jest okreslany niepolskim terminem libero.

LM
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 9

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maciejm
1 hr

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w temacie "wymiatacz" ciąg dalszy


Explanation:
dla uściślenia:
Pozycje graczy w "Soccer" opisano np.tu
http://www.msu.edu/user/fultond/soccer/posit.htm

Natomiast w futbolu amerykańskim
http://www.playfootball.com/footballfacts/lesson1.html
oraz
http://www.sportsfansofamerica.com/Recruiting/Football/WIP-P...




    Reference: http://www.msu.edu/user/fultond/soccer/posit.htm
    Reference: http://www.playfootball.com/footballfacts/lesson1.html
Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pomocnik (obrony)


Explanation:
W futbolu amerykanskim nie ma takiej funkcji jak "sweeper". Natomiast, w pilce noznej,w zargonie sportowym slowo to odnosi sie do zawodnika, ktory operuje w srodkowej czesci boiska, wspomagajac atak i obrone.
Zrodlo: rozmowy z amerykanskimi kibicami pilki noznej.

Miroslaw Owinski
PRO pts in pair: 44