KudoZ home » English to Polish » Other

to follow lean principles

Polish translation: postępować zgodnie z zasadami „szczupłego zarządzania” (lean management)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to follow lean principles
Polish translation:postępować zgodnie z zasadami „szczupłego zarządzania” (lean management)
Entered by: Maciek Drobka

08:30 Sep 20, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Other
English term or phrase: to follow lean principles
Jeszcze tylko jedno pytanie,
jak można przetłumaczyć to wyrażenie w zdaniu:
Supliers need to optimize their business processes in order to follow the
lean principles. ?
asia20002
Poland
postępować zgodnie z zasadami „odchudzonego zarządzania”/tzw. lean management
Explanation:
Bardziej dosłownie.
Selected response from:

Maciek Drobka
Poland
Grading comment
też wg mnie "szczupłe zarządzanie" częściej występuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2postępować zgodnie z zasadami „odchudzonego zarządzania”/tzw. lean management
Maciek Drobka
4przestrzegać zasadbabetka
4postępować zgodnie z zasadami minimalizacji/optymalizacji struktur przedsiębiorstwa
Adam Lankamer


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
postępować zgodnie z zasadami minimalizacji/optymalizacji struktur przedsiębiorstwa


Explanation:
opisowo bym tutaj proponował

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1345

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
postępować zgodnie z zasadami „odchudzonego zarządzania”/tzw. lean management


Explanation:
Bardziej dosłownie.

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 911
Grading comment
też wg mnie "szczupłe zarządzanie" częściej występuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Andrzejczak: tak, odpowiednik angielskim jest potrzebny
38 mins
  -> dziękuję

agree  PiotrA: "Lean manufacturing" to ściśle opisany sposób zarządzania i organizowania produkcji. Obecnie rozszerza się to pojęcie także na inne rodzaje działalności (np. usługi). Co prawda, jego polskim odpowiednikiem jest zwykle określenie "szczupłe zarządzanie".
7 hrs
  -> fakt, szczupłe występuje częściej; dziękuję

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przestrzegać zasad


Explanation:
Chodzi pewnie o zasady lean management(ewentualnie lean manufacturing- w zależności od kontekstu) czyli koncepcję zarządzania opartego o smukłą strukturę przedsiębiorstwa.
(Lub lean manufacturing - tzw. smukłe wytwarzanie)

http://www.4pm.pl/artykul/vii_miedzynarodowa_konferencja_lea...

--------------------------------------------------
Note added at   28 min (2007-09-20 08:58:51 GMT)
--------------------------------------------------

gdzieś mi zjadło pół odpowiedzi. Przestrzagać zasad smukłej struktury (przy lean management)/ smukłego wytwarzania (przy lean manufacturing)


    Reference: http://mfiles.ae.krakow.pl/modules.php?name=Guiki&MODE=SHOW&...
    Reference: http://www.leaningforward.co.uk/principles.htm
babetka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8