KudoZ home » English to Polish » Other

direct access hostel

Polish translation: noclegownia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:direct access hostel
Polish translation:noclegownia
Entered by: Tomasz Kucmin

09:44 Oct 27, 2007
English to Polish translations [PRO]
Other / bezdomność
English term or phrase: direct access hostel
To określenie występuje tylko raz w tekście, wymienione pośród innych form pomocy bezdomnym, takich jak sheltered work, multidenominational charities.
Tomasz Kucmin
noclegownia
Explanation:
Jeżeli to miejsce, w którym bezdomny może się schronić i liczyć na jakiś posiłek, pomoc medyczną itp. to w Polsce są to noclegownie.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-27 13:57:47 GMT)
--------------------------------------------------

Szybka lektura wskazań google'a pokazuje, że wyrazem najczęściej występującym po "schronisko dla bezdomnych" jest wyraz "zwierząt". Nie to, żebym namawiał do swego, ale noclegownia po prostu brzmi lepiej. I nie jest prawdą, że nie można w niej przebywać w dzień.
Selected response from:

Tomasz Kościuczuk
Poland
Grading comment
Dzięki za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2noclegownia
Tomasz Kościuczuk
4schronisko dla bezdomnychPolangmar


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
schronisko dla bezdomnych


Explanation:
Our project at 106 Whitstable Road is a direct access hostel providing temporary accommodation to single homeless individuals between the ages of 18 and 65. This hostel can accommodate 16 individuals and is staffed 24 hours a day.
http://tinyurl.com/yvnjjc

W schronisku tym mieszka do ok. 10 kobiet (w sytuacjach kryzysowych nawet do 14). Również jak w Schronisku dla mężczyzn podopieczne zapewnioną mają wszelką opiekę tak od strony materialnej jak i duchowej.
http://tinyurl.com/2ym574

schronisko dla bezdomnych
http://tinyurl.com/2es34m

Natomiast w noclegowni bezdomni nie mogą przebywać w ciągu dnia, więc nie jest ona odpowiednikiem "direct access hostel".

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 694

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
noclegownia


Explanation:
Jeżeli to miejsce, w którym bezdomny może się schronić i liczyć na jakiś posiłek, pomoc medyczną itp. to w Polsce są to noclegownie.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-10-27 13:57:47 GMT)
--------------------------------------------------

Szybka lektura wskazań google'a pokazuje, że wyrazem najczęściej występującym po "schronisko dla bezdomnych" jest wyraz "zwierząt". Nie to, żebym namawiał do swego, ale noclegownia po prostu brzmi lepiej. I nie jest prawdą, że nie można w niej przebywać w dzień.

Tomasz Kościuczuk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dzięki za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
51 mins
  -> Dziękuję.

agree  EnglishDirect
2 hrs
  -> Dziękuję.