KudoZ home » English to Polish » Other

MOT

Polish translation: obowiązkowe badanie techniczne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:MOT
Polish translation:obowiązkowe badanie techniczne
Entered by: Piotr Bienkowski

06:52 Jul 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: MOT
w kontekście:

Brake discs & pads, Exhausts & Silencers, Tyres, Batteries, Air Conditioning, Visual Safety Checks, Accessories, _MOT_, Servicing

Znalazłem, że MOT odnosi się do realiów brytyjskich i oznacza Ministry of Transport, więc może ... przegląd rejestracyjny?
Piotr Bienkowski
Poland
obowiazkowy przeglad techniczny
Explanation:
wykonywany w UK co roku, w Polsce nie wiem co ile. Odpowiednik niemieckiego TÜV (co dwa lata).
Swiadectw MOT jest warunkiem dopuszczenia samochodu do ruchu i jazda bez waznego MOT jest karalna.
Selected response from:

Izabella Kraus
Grading comment
Dziękuję. Wpis do glosariusza zgodnie z tekstem w moim dowodzie rejestracyjnym
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3obowiazkowy przeglad techniczny
Izabella Kraus
4 +2przeglad rejestracyjny
Jakub Szacki
4MOT - means of testing - test wykonywany przez Ministry of Transport,
Hania Pietrzyk


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
przeglad rejestracyjny


Explanation:
masz racje:
albo techniczny? (czy rejestracyjny nie odnosi sie aby tylko do przegladu przy okazji rejestracji)
MOT - a compulsory annual test for safety and exhaust emmissions of motor vehicles of more than a specified age - New Oxford Dict. of English

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
4 hrs

agree  Tomasz Niedbala: Oficjalnie nazywany "obowiązkowym przeglądem technicznym"
4 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
MOT - means of testing - test wykonywany przez Ministry of Transport,


Explanation:
- test obowiazkowy dla wszystkich samochodow majacych ponad 3 lata
rowniez certyfikat wskazujacy ze samochod odpowiada wymogom Ministerstwa transportu.
(IT and telecommunications abbreviations)(ETSI and 3GPP)(Glossary by Rédha)
ale takze :
- MOTEUR;


Hania Pietrzyk
France
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 159

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
obowiazkowy przeglad techniczny


Explanation:
wykonywany w UK co roku, w Polsce nie wiem co ile. Odpowiednik niemieckiego TÜV (co dwa lata).
Swiadectw MOT jest warunkiem dopuszczenia samochodu do ruchu i jazda bez waznego MOT jest karalna.

Izabella Kraus
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 61
Grading comment
Dziękuję. Wpis do glosariusza zgodnie z tekstem w moim dowodzie rejestracyjnym

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala: Potocznie nazywany "rejestracyjnym"
2 hrs
  -> No to remis z kolega Szackim :))

agree  Piotr Kurek
1 day5 hrs

agree  Arkadiusz Witek
2813 days