KudoZ home » English to Polish » Other

prepared prunes

Polish translation: gotowe do spozycia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:prepared prunes
Polish translation:gotowe do spozycia
Entered by: Magda1

11:27 Jul 19, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
English term or phrase: prepared prunes
canned California prunes are variously described as ready-tp serve, stewed, cooked or prepared prunes.
pochodzi ze strony: www.stapleton-spence.com/products.htm
Magda1
gotowe do spozycia
Explanation:
http://www.winiary.pl/pro-nowosci.asp

http://www.resmedica.pl/zdart29911.html
:
Popularne są także mrożone potrawy gotowe do spożycia po obróbce termicznej, np. pyzy, knedle, pierożki, pizze, bigos, ciasta, a nawet dania rybne i z owoców morza.
Selected response from:

Hania Pietrzyk
France
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2gotowe do spozycia
Hania Pietrzyk
5gotowe (do jedzenia) / po obróbce
bartek
4śliwki preparowane
Kasia Trzcińska-Draper


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
gotowe (do jedzenia) / po obróbce


Explanation:
Gotowe (do jedzenia) wydaje mi się sensowne. Ref.: Oxford - PWN

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
gotowe do spozycia


Explanation:
http://www.winiary.pl/pro-nowosci.asp

http://www.resmedica.pl/zdart29911.html
:
Popularne są także mrożone potrawy gotowe do spożycia po obróbce termicznej, np. pyzy, knedle, pierożki, pizze, bigos, ciasta, a nawet dania rybne i z owoców morza.


Hania Pietrzyk
France
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 159

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
3 hrs

agree  Araksia Sarkisian: ...po obróbce termicznej
15 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
śliwki preparowane


Explanation:
Por. definicję "preparować" w Słowniku języka polskiego:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=48955
1. «przygotowywać coś do użytku, poddawać coś odpowiednim zabiegom technologicznym (mechanicznym, chemicznym); przyrządzać coś»

Pewnie każdy słyszał o ryżu preparowanym - tego samego słowa można użyć w odniesieniu do innych produktów żywnościowych (i nie tylko...)

Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 236