International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Polish » Other

coated vacuum glazing elements

Polish translation: oszklenia z szybami próżniowymi ze szkła powlekanego


17:17 Sep 1, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / coatings
English term or phrase: coated vacuum glazing elements
Szerszy konteks:

Large area deposition of energy efficient optical coatings is a field that has undergone many innovations. Novel types of coated vacuum glazing elements have significantly assisted the reduction of energy consumption and CO2 emission thus reducing the greenhouse effect. The 3RD GENLAC project has investigated the material science and process technology involved.

Nie bardzo mogę cokolwiek znaleźć.
Maciek Drobka
Poland
Polish translation:oszklenia z szybami próżniowymi ze szkła powlekanego
Explanation:
Kilka uwag:

Szyba próżniowa: jest to nowatorska technologia, jeszcze nie rozpowszechniona. W linku kilka słów wyjaśnienia. Podaję swoją wersję jako kontrpropozycję, gdyż biorąc pod uwagę, że przestrzeń, w której panuje próżnia ma tylko 0,2 mm grubości,
określenie "komora próżniowa" jest nieadekwatne. Zresztą, w użyciu jest inna nazwa.

"Oszklenie" w tym wypadku to zespół dwóch lub więcej szyb o różnych konstrukcjach (jednowarstwowe lub laminowane) ze szkła o różnych właściwościach (hartowane, powlekane), połączonych w jeden zespół, stanowiący element okna, drzwi, elewacji itp. Poprawnie rzecz ujmując, to nie oszklenie jest powlekane, tylko wchodzące w jego skład szyby.
Selected response from:

PiotrA
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oszklenia z szybami próżniowymi ze szkła powlekanegoPiotrA
4powlekane szyby (przeszklenia) z komorą próżniowąArrakis


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
powlekane szyby (przeszklenia) z komorą próżniową


Explanation:
--

--------------------------------------------------
Note added at   25 min (2008-09-01 17:42:50 GMT)
--------------------------------------------------

Chodzi głównie o opracowanie szyb o bardzo niskiej emisyjności, czyli, w rezultacie, o oszczędności energii, niezbędnej do ogrzewania mieszkań.

Arrakis
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 58

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oszklenia z szybami próżniowymi ze szkła powlekanego


Explanation:
Kilka uwag:

Szyba próżniowa: jest to nowatorska technologia, jeszcze nie rozpowszechniona. W linku kilka słów wyjaśnienia. Podaję swoją wersję jako kontrpropozycję, gdyż biorąc pod uwagę, że przestrzeń, w której panuje próżnia ma tylko 0,2 mm grubości,
określenie "komora próżniowa" jest nieadekwatne. Zresztą, w użyciu jest inna nazwa.

"Oszklenie" w tym wypadku to zespół dwóch lub więcej szyb o różnych konstrukcjach (jednowarstwowe lub laminowane) ze szkła o różnych właściwościach (hartowane, powlekane), połączonych w jeden zespół, stanowiący element okna, drzwi, elewacji itp. Poprawnie rzecz ujmując, to nie oszklenie jest powlekane, tylko wchodzące w jego skład szyby.



    Reference: http://www.swiat-szkla.pl/content/view/651/lang,pl/
PiotrA
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 94
Grading comment
dziękuję