KudoZ home » English to Polish » Other

counselling service

Polish translation: centrum pomocy


11:17 Feb 15, 2009
English to Polish translations [PRO]
Other
English term or phrase: counselling service
Ulotka dla ofiar przemocy seksualnej.
Tytuł ulotki: Rape Crisis and Sexual Abuse Counselling Service.

A pierwsze zdanie to:
Rape Crisis and Sexual Abuse Counselling Service provides a range of advice, information and counselling services for people who have experienced rape or sexual abuse.

Zastanawiam się jak wybrnąć z tego, że advice to porada, counselling - poradnictwo (w tym przypadku może też wsparcie, chociaż to raczej 'support'). No i jeszcze 'counselling service' pojawia się w tytule.
Magda K
Polish translation:centrum pomocy
Explanation:
najbardziej szeroki zakres (informacja, wsparcie)
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Ta odpowiedź najbardziej pasuje mi do całego tekstu, ale podziękowania dla Alldy za ciekawe linki... warto zapamiętać na przyszłosć.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2centrum pomocy
Adam Lankamer
4 +1poradnictwo psychologiczne / świadczenie pomocy psychologicznejBubz
3 +2poradnia/ośrodek pomocy
CalBoy
3 +1Punkt Informacyjno- KonsultacyjnyAllda
4 -2obsługa adwokacka
SignoraAnna


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
centrum pomocy


Explanation:
najbardziej szeroki zakres (informacja, wsparcie)

Adam Lankamer
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1345
Grading comment
Ta odpowiedź najbardziej pasuje mi do całego tekstu, ale podziękowania dla Alldy za ciekawe linki... warto zapamiętać na przyszłosć.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magda Sandjo: doradztwo, usługi doradcze
4 mins
  -> sorry, ale doradztwo i usługi doradcze to Deloitte albo Price, ale nie doradztwo w sprawie gwałtów ;-)

agree  TechWrite
2 hrs

agree  iseult
8 hrs

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
obsługa adwokacka


Explanation:
obsługa adwokacka
a może tak

SignoraAnna
Poland
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magda Sandjo: Doradztwo terapeutyczne dla osób z urazami psychicznymi doznanymi wskutek gwałtu i nadużyć seksualnych
11 mins

disagree  inmb: nie; chodzi o pomoc, porady, nie o "obsługę adwokacką"
1 hr

disagree  Bubz: chodzi o porady psychologa, nie prawnika
12 hrs

neutral  whole grain: j.w.
1 day19 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
poradnia/ośrodek pomocy


Explanation:
w tym kontekscie moze tak

CalBoy
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TechWrite
52 mins
  -> txs

agree  iseult
6 hrs
  -> txs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Punkt Informacyjno- Konsultacyjny


Explanation:
dla ofiar przemocy seksualnej itp.

Jeden z odpowiedników takiej zorganizowanej formy pomocy w Polsce.

Poniższe linki opisują zakres działalności w przypadku przemocy w rodzinie:

http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/417613.html

http://bip.wartaboleslawiecka.pl/?a=2082

Allda
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
3 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
poradnictwo psychologiczne / świadczenie pomocy psychologicznej


Explanation:
Przede wszystkim councelling odnosi sie do pomocy psychologicznej (nie innej). Taka pomoc moze przybierac rozne formy: moga to byc wizyty w poradni/centum czy udostepnienie linii telefonicznej, ale "councelling services" obejmuje takze rozmowy z psychologiem w domu /szpitalu/szkole, wiec w takim wypadku centrum czy punkt juz odpada.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2009-02-16 00:18:25 GMT)
--------------------------------------------------

nota bene:
Councelling centre - osrodek pomocy psychologicznej/poradnia psychologiczna
councelling session - wizyta u psychologa/spotkanie z psychologiem
services - uslugi/swiadczenia (nic nie wskazuje na faktyczne miejsce ich wykonywania)


    Reference: http://www.google.co.nz/search?hl=en&rlz=1T4SKPB_enNZ227NZ22...
Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 166

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  angelaone26: counselling -doradztwo psychologiczne w Uk
1828 days
  -> Dziękuję ;)