KudoZ home » English to Polish » Other

leopards can change their spots

Polish translation: ryby mogą śpiewać


22:32 Jan 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
English term or phrase: leopards can change their spots
I believe that there are certainly occasions when leopards can change their spots and that people who have previously had a less than satisfactory record can change and become useful members of the community.

Czy jest w polskim podobne powiedzenie, w którym występowałoby jakieś zwierzę? Nic mi nie przychodzi do głowy. Próbowałam to obejść, ale dalej rozwijają tę kwestię:

Can leopards change their spots? Well, leopards in the wild don’t.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:ryby mogą śpiewać
Explanation:
to jedyne co mi się kojarzy, z tym, że nie bardzo pasuje do drugiej części.

Ale chyba spokojnie można pójść na przetłumaczenie, bo to będzie zrozumiałe dla Polaka.

Czy lamparty mogą zmieniać układ swych cętek?

albo

Czy tygrysy mogą zmieniać swe pręgi?
Selected response from:

leff
Grading comment
Cętki i pręgi mi jakoś nie pasowały, więc musiałam to jakoś obejść. Ale i tak dziękuję za chęć pomocy. :)

Tygru, może i dałoby się coś pokombinować z tą kicią, ale tekst oddawałam wczoraj rano. Nie mogłaś sobie wcześniej podłączyć tego kabelka do komputera? ;)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wąż może zmienić skórę
Teresa Goscinska
3 +1ryby mogą śpiewać
leff
2tygrys może przeobrazić się w kicię
Agnieszka Hayward


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wąż może zmienić skórę


Explanation:
może to

naprawde to zmienia zawsze

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 00:17:51 (GMT)
--------------------------------------------------

kameleon moze zmienic kolor

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: w tym kontekście bez sensu
53 mins
  -> nie bardzo rozumiem dlaczego nie. Niestety znam tylko b.krotki urywek tlumaczonego tekstu

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ryby mogą śpiewać


Explanation:
to jedyne co mi się kojarzy, z tym, że nie bardzo pasuje do drugiej części.

Ale chyba spokojnie można pójść na przetłumaczenie, bo to będzie zrozumiałe dla Polaka.

Czy lamparty mogą zmieniać układ swych cętek?

albo

Czy tygrysy mogą zmieniać swe pręgi?

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Cętki i pręgi mi jakoś nie pasowały, więc musiałam to jakoś obejść. Ale i tak dziękuję za chęć pomocy. :)

Tygru, może i dałoby się coś pokombinować z tą kicią, ale tekst oddawałam wczoraj rano. Nie mogłaś sobie wcześniej podłączyć tego kabelka do komputera? ;)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivona: ja bym byla za tygrysami
42 mins

1 day32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
tygrys może przeobrazić się w kicię


Explanation:
pyra się o mnie ociera, stąd ta inspiracja ;o)

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 680