yellow cake

Polish translation: babka (ciasto)

English term or phrase:yellow cake (pastry)
Polish translation:babka (ciasto)
Entered by: Piotr Turski

13:47 Jan 18, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
/ Food/Nutrition
English term or phrase: yellow cake
Yellow cake w/van frosting (1 slice)
Piotr Turski
Poland
babka
Explanation:
po prostu - może być z dodatkami (bakalie, owoce)
Selected response from:

Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję. W glosariuszu dodałem w nawiasie "pastry" bo "yellow cake" to również 'koncentrat rudy uranu' (!)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ciasto biszkoptowe, biszkopt
bartek
3 +1babka
Monika Rozwarzewska
3rozwinięcie mojego komentarza
KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
babka


Explanation:
po prostu - może być z dodatkami (bakalie, owoce)


    Reference: http://food4.epicurious.com/HyperNews/get/emerg/418/1.html
    Reference: http://cake.allrecipes.com/AZ/YllwCk.asp
Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 383
Grading comment
Dziękuję. W glosariuszu dodałem w nawiasie "pastry" bo "yellow cake" to również 'koncentrat rudy uranu' (!)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO: przepisy z linków zdają się to potwierdzać
1 day 20 hrs
  -> dziękuję!

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ciasto biszkoptowe, biszkopt


Explanation:
http://images.google.pl/images?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q="ye...

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: też bym tak obstawiała; przejrzałam kilka przepisów i z każdego mi wychodzi jakieś ciasto biszkopto-podobne ;)
2 hrs
  -> W każdym razie z dużą ilością jajek i ma byc żółte. No to mi zawsze wychodzi żółty biszkopt, gdy się przyłożę

agree  Maciej Andrzejczak: Maciej Andrzejczak
4 hrs
  -> Dzięki :-)

neutral  KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO: na tym "imidżu" jest po prostu tort z żółtym kremem, a przepisy na yellow cake, które nie jest ciastem biszkoptowym podaje Przedmówczyni
1 day 20 hrs

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rozwinięcie mojego komentarza


Explanation:
wersja MR = babka z lukrem waniliowym/w polewie waniliowej

tu jest mnóstwo przepisów na YELLOW CAKE: http://www.cooks.com/rec/search/UOGGGhhGGhOGGhiAssEsEswspAyh...
wszystkie zawierają jajka lbo żółtka, nie same białka - w przeciwieństwie do białego, o czym niżej; stąd nasuwa mi się wniosek, że "ciasto żółte" różni się od białego tym, że albo ma białą polewę/posypkę, albo zawiera żółtka - i tyle

a tak w ogóle, to jest jeszcze WHITE CAKE
1. z kremem białym na wierzchu - np. śmietankowym (http://www.appealinggifts.com/white_cake.html)
2. obsypywane wiórkami kokosowymi (http://www.just-recipes.net/white_cake.htm)
3. ale najczęściej "ciasta białe" nie zawierają żółtek jaj, tylko białka (http://www.cakerecipe.com/az/silverwhitecake.asp, http://www.wedding.wilton.com/r_classic_white_cake.htm)


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-20 13:38:15 (GMT)
--------------------------------------------------

korekta do ostatniego zdania z drugiego akapitu:
ma być tak: \"stąd nasuwa mi się wniosek, że \"ciasto białe\" różni się od \"ciasta żółtego\" tym, że albo ma białą polewę/posypkę, albo zawiera białka zamiast całych jaj/żółtek - i tyle\"

KORNELIA ZWIÓR-HOŁENKO
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454