KudoZ home » English to Polish » Other

twill

Polish translation: diagonal


20:56 Jan 20, 2003
English to Polish translations [PRO]
/ textiles, fashion collections
English term or phrase: twill
cotton in twill or canvas weaves,
twill cargo
cotton 5 pockets twill

to co znalazlam, tj. diagonal jako rodzaj tkaniny nie do konca mi pasuje, albo nie w kazdym kontekscie... pomocy :)

tekst "odziezowy" - opisy nowych kolekcji
GingerR
Polish translation:diagonal
Explanation:
i to zarówno jako wzorek, jak i rodzaj materiału:

Tkaniny wygodne, miękkie z dodatkiem kaszmiru i angory, tweedowe, melanżowe, z włosem, o ciekawej strukturze jodełki, diagonalu, kratki.

Jasnoszare spodnie elastyczne zostały uszyte z diagonalu, który jest połączeniem poliamidu z elastanem. Spodnie posiadają kobiecy krój, który został uzupełniony ciekawym sposobem wiązania na sznureczki.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
a jednak diagonal, dziekuje wszystkim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3diagonal
lim0nka
3 +2splot skośny
Pawel Czernecki
4 -1sztruks
Andrzej Lejman


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
sztruks


Explanation:
po prostu ...

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Barbara Szelest-VanDussen: http://www.elitesportswear.com/corporate/telus/twillpants/tw...
6 hrs

disagree  Teresa Jaczewska: absolutnie nie
10 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
splot skośny


Explanation:
słownik techniczny mówi
twill weave - splot skośny
i coś takiego rzeczywiście istnieje
http://www.model.ebd.pl/tkaniny.htm

ale ja się w ogóle na tym nie znam!

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Szelest-VanDussen
5 hrs
  -> Dziękuję

agree  AgaWrońska: Jak najbardziej chodzi o splot skośny (potwierdzone przez krawca)
2645 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
diagonal


Explanation:
i to zarówno jako wzorek, jak i rodzaj materiału:

Tkaniny wygodne, miękkie z dodatkiem kaszmiru i angory, tweedowe, melanżowe, z włosem, o ciekawej strukturze jodełki, diagonalu, kratki.

Jasnoszare spodnie elastyczne zostały uszyte z diagonalu, który jest połączeniem poliamidu z elastanem. Spodnie posiadają kobiecy krój, który został uzupełniony ciekawym sposobem wiązania na sznureczki.


    Reference: http://www.tkaniny.com.pl/news/news.asp?ID=12
    Reference: http://www.ftv.pl/section.php?art=900&sid=37
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
a jednak diagonal, dziekuje wszystkim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska
1 hr
  -> dziękuję

agree  Barbara Szelest-VanDussen
4 hrs
  -> dziękuję

agree  Teresa Jaczewska: twill najczęściej zawiera 100% bawełny, podejrzewam, że merceryzowanej bo, posiada lekki połysk, szyje się z niego najcz. spodnie (typ. kolor to beż lub szary) dlatego twills to także spodnie z tego materiału, wiele przykładów: www.Landsend.com"
9 hrs
  -> dzięki za wyjaśnienia i za link :)